Record de zboruri anulate de către companiile aeriene. Pasagerii afectați pot cere despăgubiri

Record de zboruri anulate de către companiile aeriene. Pasagerii afectați pot cere despăgubiri

Companiile aeriene se confruntă cu o criză fără precedent, după ce au avut de suferit din cauza pandemiei de coronavirus. Una din cauze este lipsa de personal şi aeronave, iar lipsa de comunicare lasă de dorit.

Mai multe companii aeriene se confruntă cu o avalanșă de zboruri anulate pe ultima sută de metri, iar pasagerii afectaţi pot solicita compensații de până la 600 de euro, în funcție de distanța zborului, conform unei companii specializate în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau suprarezervări pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene.

Situaţia companiilor din România

În România, în ultimele zile, peste 20 de zboruri au fost anulate sau au avut întârzieri de peste 3 ore, spre nemulțumirea a sute de pasageri. Cele mai multe dintre anulările de săptămână trecută de pe aeroporturile din România au fost ale companiilor low cost, printre zborurile eligibile pentru despăgubiri fiind cele de pe rute extrem de populare, mai ales în plin sezon cum ar fi București – Londra și retur, București – Alghero (Sardinia, Italia) și retur. Alte zboruri anulate au fost Roma – Satu Mare, București – Lisabona și retur, Iași – Paris și Paris Iași și Bacău – Liverpool.

Cu toate acestea, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflați în situația unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Conform datelor FlightClaim.ro, destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sau anulări sunt Londra, Roma, Paris și Milano, dar și aeronavele de pe zboruri interne, ori care vin din destinații exotice. Uneori chiar și zborurile charter se confruntă cu probleme și, la rândul lor, acestea sunt incluse în regulamentului european care apără drepturile pasagerilor.

Lipsa de personal și lipsa de aeronave, sunt doar o parte din cauze

Sunt frecvente situațiile de anulare și în cazul zborurilor charter, deși sunt incluse eronat în categoria zborurilor cu orar modificat. De cele mai multe ori pasagerii pleacă în vacanță cu 1-2 zile mai târziu decât era planificat. Conform regulamentului European și acest timp de modificare se consideră tot o anulare.

Atunci când se justifică anularea sau reprogramarea unui zbor, companiile aeriene reclama “motive operaționale”, care fie țin de lipsa de personal, fie ascund de fapt un număr insuficient de rezervări pentru zborul respectiv. În medie, doar 1 din 10 pasageri români eligibili își obține drepturile de la companiile aeriene

Descurajați de birocrație sau de procedurile dificile, ori pentru că pur și simplu nu sunt la curent cu drepturile pe care le au, doar maxim 10% dintre pasagerii românii aflați în situația unui zbor cu probleme, fie el anulat, amânat sau supra-rezervat, ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, sume deloc de neglijat, între 250 și 600 de euro, în funcție de distanța zborului.

Românii trebuie să fie extrem de atenți și vigilenți în ceea ce privește orarul de zbor

„Este o practică tot mai întâlnită în ultima perioadă, ca diverse companii aeriene să anuleze zboruri dacă nu au suficienți pasageri sau apar alte probleme, cum ar fi lipsa de personal ori de avioane și să mute pasagerii pe alte zboruri sau să îi trimită acasă revoltați, fără a le comunica prea multe informații. Recomandăm tuturor să fie extrem de atenți și vigilenți în ceea ce privește orarul de zbor, iar dacă au probleme, să se informeze cu privire la drepturile lor”, a declarat Ramona Colea, CEO Flight Claim, potrivit Forbes.

Ne puteți urmări și pe Google News