Grav accident în Germania. Patru români au avut o moarte cumplită
- Mihnea Talau
- 12 septembrie 2020, 08:12
Un tragic accident în care au murit patru români a avut loc vineri pe autostrada A44 din Germania, în apropierea orașului Bad Wünnenberg.
Românii se aflau într-un microbuz care a fost strivit între două TIR-uri românești, după ce un șofer român a intrat în plin în microbuz și apoi în celălalt TIR.
Un microbuz românesc marca Opel Vivaro, în care se aflau cinci români, a fost strivit între două TIR-uri românești, unul încărcat cu băuturi și altul cu lemn.
Conform presei din Germania, șoferul TIR-ului încărcat cu băuturi a observat prea târziu ambuteiajul creat în fața sa și nu a avut timp să frâneze. De altfel, anchetatorii nu au găsit nicio urmă de frânare pe asfalt.
Astfel, microbuzul în care se aflau cinci români a fost spulberat din spate și împins în TIR-ul românesc încărcat cu lemn, iar impactul a fost deosebit de violent.
Accident feroviar grav în Germania! Imagini șocante de la fața locului
Martorii îngroziți au sunat la numărul de urgență, iar în scurt timp, la locul accidentului au ajuns numeroase echipaje de Poliție, ambulanțe, Pompieri și elicoptere medicale.
Din nefericire, patru dintre românii din microbuz au murit pe loc, iar al cincilea a fost grav rănit, el fiind scos abia după ce TIR-ul încărcat cu băuturi a fost tras de un utilaj.
Conform nw.de, un alt TIR înmatriculat în Cehia, dar și un autoturism BMW înmatriculat în Germania au fost implicate în accident, însă românii au fost singurele victime.
În fiecare an, mii de oameni își pierd viața sau sunt răniți grav în accidente pe șoselele din UE. Între 2010 și 2019, numărul deceselor cauzate de accidente rutiere în Europa a scăzut cu 23 %, dar cifrele arată că, în timp ce opt țări au înregistrat cea mai scăzută rată a mortalității în 2019, scăderea ratei mortalității a încetinit în majoritatea statelor membre.
În 2019, țările UE cu cel mai bun palmares privind siguranța rutieră au fost Suedia și Irlanda, în timp ce țările unde palmaresul a fost cel mai slab au fost România, Bulgaria și Polonia.
În 2018, 12 % dintre persoanele ucise pe șoselele din Uniune au avut vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, în timp ce numai 8 % din populația europeană face parte din această categorie de vârstă, ceea ce înseamnă că tinerii sunt în mod disproporționat mai susceptibili de a fi implicați într-un accident rutier mortal. Cu toate acestea, numărul deceselor în rândul acestei categorii de vârstă a scăzut cu 43 % începând din 2010.
Proporția deceselor în rândul vârstnicilor (persoanele în vârstă de cel puțin 65 de ani) a crescut de la 22 % în 2010 la 28 % în 2018. Copiii sub 15 ani au reprezentat 2 %.
În trei sferturi (76 %) dintre accidentele rutiere mortale de la nivelul UE sunt implicate victime de sex masculin, un model relativ neschimbat față de 2010 și similar în toate țările UE.