Când vulturii lovesc avioanele militare. Spărtură de un metru în fuselaj

Când vulturii lovesc avioanele militare. Spărtură de un metru în fuselaj

Un aparat A400M „Atlas” spaniol a fost serios avariat în urma coloiziunii cu o pasăre. Distrugerile sunt echivalente cu cele ale unui proiectil.

Coliziunile dintre păsări și avioane pot avea deseori urmări foarte grave.

Joi, unul din cele șapte avioane de transport A400M „Atlas” aparținând escadrilei 31 a Ejercito del Aire (forțele aeriene spaniole) a cunoscut un incident mai puțin obișnuit, în timp ce decola de la baza aeriană din Zaragoza pentru un zbor de antrenament.

Avionul a fost lovit de o pasăre de mari dimensiuni. Pilotul a aterizat ulterior fără probleme dar pagubele în urma impactului i-au uimit pe cei de la sol.

Potrivit imaginilor postate pe rețelele sociale, fuselajul avionului a suferit o spărtură de aproximativ un metru lungime, în jurul căreia se puteau vedea pene și urme de sânge, la nivelul trenului de aterizare din dreapta.

De precizat totuși să materialele compozite (pe bază de fibră de carbon) reprezintă 30% din fuselajul unui avion A400M, materiale care sunt mai sensibile în cazul unor șocuri.

Avionul lovit riscă să fie indisponibil pentru scurt timp, în condițiile în care aparatele A400M sunt la ora actuală solicitate pentru misiuni legate de epidemia Covid-19 (măști din China, transport de material medical, transfer de pacienți, etc).

În privința păsării implicate în coliziune, specialiștii afirmă că ar putea fi vorba de o specie de vultur a cărui greutate poate atinge 6,5 kg. Suficient ca, la viteza impactului, să provoace astfel de pagube.

Cu un an în urmă, un avion F-35B al US Marine Corps a fost lovit și avariat serios la nivelul trenului de aterizare, ca urmare a ciocnirii cu un vultur, în timp ce se pregătea să decoleze de la baza din Iwakumi (Japonia), scrie Opex 360.

Pagubele au fost atât de importante încât incidentul a fost clasificat drept unul din „categoria A”, adică incidente ale căror costuri de raparații sunt estimate la cel puțin 2 milioane de dolari.

 

Foto: Opex 360

Ne puteți urmări și pe Google News