Coronavirusul, agent de marketing pentru „Ciuma” lui Camus

Coronavirusul, agent de marketing pentru „Ciuma” lui Camus

De la apariția virusului, cărțile, filmele și jocurile video care au ca subiect epidemiile au cunoscut o creștere exponențială a vânzărilor.

Imediat după atacurile teroriste din 13 noiembrie 2015, de la Paris, parizienii s-au repezit să cumpere și să citească „Sărbătoarea continuă” a lui Hemingway.

Coronavirusul a adus o creștere exponențială a vânzărilor la „Ciuma” lui Camus în librăriile franceze, relatează BFMTV.

Cartea s-a vândut în 4000 de exemplare în luna ianuarie 2020, cu un vârf la vânzărilor de 1700 de bucăți în ultima săptămână a lunii.

Pentru comparație, în ianuarie 2019, când nu se știa de coronavirus, francezii au cumpărat doar 2000 de exemplare din „Ciuma”.

Și în Italia, vânzările s-au triplat. „Ciuma” se aflăpe locul șase la vânzări la librăria italiană online ibs.it, o situație similară înregistrându-se și pe amazon.it.

Însă romanul cult al lui Albert Camus nu este singura operă care beneficiază de pe urma epidemiei mondiale. „Contagion”, filmul lui Steven Sodebergh, care imaginează o pandemie devastatoare, se clasează pe locul 9 pe iTunes, la nouă ani după premieră.

Jocul video Plague Inc. în care jucătorul trebuie să creeze un virus și să-l răspândească peste tot în lume, cunoaște și el o nouă tinerețe: numărul de jucători a crescut cu 256% în ianuarie, potrivit Steamcharts. El se află pe primul loc și în clasamentul jocurilor cu plată de pe App Store.

Ne puteți urmări și pe Google News