Exploziv: UBER a învins statul! Ce trebuie să știe clienții
- Ioan Bujor
- 7 noiembrie 2019, 12:31
Compania UBER a câștigat, împotriva statului, procesul deschis prin contestarea unei amenzi primite în baza unor acuzații privitoare la datele personale.
Tribunalul București a dat câștig de cauză companiei de ride sharing într-un proces cu statul român prin care care societatea comercială contesta o amendă de 200.000 de lei.
Sancțiunea a fost aplicată firmei Uber Systems România, în luna mai 2018, de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP).
Tribunalul București a respins, la sfârșitul lunii trecute, apelurile înaintate de Uber și ANSPDCP, menținând astfel o hotărâre a Judecătoriei Sectorul 1 din decembrie 2018.
Societatea Uber Systems România a fost sancționată cu amendă de 200.000 lei pentru acuzația de neîndeplinire a obligației de informare prevăzute la articolul 3, aliniatul (6) din Legea 506/2004, conform articolului 13, aliniatul 1, litera c) din Legea 506/2004, întrucât nu a îndeplinit obligația de informare, prin notificarea fără întârziere către ANSPDCP a încălcării securității datelor cu caracter personal, deși operatorul investigat avea cunoștință de acest incident de securitate așa cum este definit de Legea 506/2004, precum și de obligațiile legale aflate în sarcina sa, încă din data de 14.11.2016, potrivit Profit.ro.
De asemenea, ANSPDPC a acuzat Uber că nu și-ar fi îndeplinit obligația de informare a clienților afectați de incidentul de securitate a datelor cu caracter personal, respectiv circa 30.000 de persoane.
„Neîndeplinirea obligației de informare prevăzute la articolul 3, aliniatul (7) din Legea 506/2004, conform articolului 13, aliniatul (1), litera d) din Legea 506/2004, întrucât Uber Systems România SRL nu a îndeplinit obligația de informare, prin notificarea în mod individual, fără întârziere, pentru cei aproximativ 30.000 de utilizatori din România, din cei 200.231 utilizatori Uber (șoferi și pasageri), conform Uber, afectați de incidentul de securitate a datelor cu caracter personal început în data de 13.10.2016, a încălcării securității datelor cu caracter personal, deși operatorul investigat avea cunoștință de acest incident de securitate așa cum este definit de Legea 506/2004, precum și de obligațiile legale aflate în sarcina sa”, se mai arăta în răspunsul instituției.