Retailerii apeleaza la cardurile co-branded pentru a-si stimula vanzarile.
MasterCard a sustinut lansarea a cinci programe co-branded in acest an in Romania.
Anul trecut, sub sigla MasterCard au fost lansate pe plan local 15 tipuri de carduri co-branded.
Cardurile co-branded, carduri emise de o institutie de credit in parteneriat cu organizatiile care comercializeaza bunuri si servicii la scara larga, au fost lansate pe piata locala impreuna cu retaileri cum ar fi magazine de electronice si electrocasnice, de mobila, cu benzinarii, cu operatori de telefonie mobila. La nivel global, retailerii sunt cei care lanseaza aproape 59a din programele de carduri co-branded.
Ce aduc cardurile co-branded
Cardurile co-branded sunt cele care le ofera potentialilor clienti oferte flexibile de creditare. Acestea sunt acompaniate de programe de fidelizare a clientilor organizatiilor impreuna cu care institutiile de credit emit cardurile, ceea ce inseamna pentru consumator reduceri si puncte de fidelizare oferite ca bonus.
Cardurile co-branded emise de o banca si de un magazin pot fi folosite si in alte magazine si chiar si in afara tarii. In afara de acest tip de carduri, pe piata exista si cardurile de afinitate.
In cazul celor din urma, partenerul bancii nu este o organizatie care face comert la scara larga. Scopul acestora este de a strange relatia dintre posesorul de card si grupul care utilizeaza cardul, recompensele nefiind indreptate catre posesorii cardurilor.
Acestea pot ajunge, de exemplu, in conturile unei organizatii de binefacere. Un lucru aparte la cardurile de afinitate este ca acestea pot avea pe ele, pe langa sigla companiei de plata, care poate fi MasterCard sau Visa, sigla bancii care emite cardul si sigla organizatiei partenere a bancii, de exemplu SC Apa SRL, si fotografia posesorului.
Carduri de top
Cardurile, de credit sau numai de debit, sunt impartite si in functie de segmentul de clientela caruia i se adreseaza. Daca cele mai cunoscute sunt cele standard, exista si carduri care se adreseaza exclusiv clientilor mai avuti ai bancilor.
Prima categorie de carduri de acest tip ar fi cardurile Gold, care sunt acordate clientilor in care banca are incredere si celor care merita linii de credit generoase.
Urmeaza cardurile de credit Platinum, adresate celor care si calatoresc foarte mult si care obtin prin acestea o serie de recompense. Deasupra acestora, in cazul cardurilor emise sub sigla MasterCard, se afla cardurile World Signia, exclusiviste, care se adreseaza clientilor cu averi importante si care nu au limita de credit. Acestea au acces si la beneficii care unui client obisnuit nici nu-i pot trece prin cap.