Apple a surprins concurenta si specialistii cu o gama imbunatatita a playerului si reduceri semnificative la iPhone.
Grupul american Apple a lansat o varianta imbunatatita a playerului portabil iPod, acum cu ecran tactil, compatibil Wi-Fi si o memorie de 160 de gigabytes, si o reducere de 30% pentru terminalul iPhone, ca parte a unei strategii de ofensiva comerciala pe piata americana, relateaza AFP.
Steve Jobs, presedintele-director general al grupului, a prezentat o noua gama de playere iPod, cu ecran tactil, asemanator cu telefonul iPhone.
Noul produs, botezat iPod Touch, poate fi conectat la internet prin Wi-Fi (tehnologie fara fire - n.r.), permite accesarea paginilor web, vizionarea de clipuri si chiar descarcarea melodiilor de pe site-ul specializat al Apple, iTunes. Produsul va fi disponibil in doua versiuni si va costa 299 si 399 de dolari, in functie de model.
Capacitate: 160 de gigabytes
„Clasicele” playere portabile iPod, lansate pana acum in sase versiuni, au fost imbunatatite la nivelul capacitatii de stocare, care atinge acum 160 de gigabytes, pentru a permite citirea clipurilor sau a jocurilor.
„Vom mai lansa o gama imbunatatita a iPod-urilor in perioada Sarbatorilor de la sfarsitul anului. Daca primul iPod stoca 1.000 de melodii, cea mai noua versiune poate memora 40.000 de melodii”, spus Steve Jobs.
Odata cu lansarea noilor iPod-uri, Steve Jobs a anuntat ca cel mai bun model iPhone (cu memorie de 8 gigabytes) lansat in luna iunie la un pret de 599 de dolari va fi vandut incepand cu aceasta saptamana cu doar 399 de dolari. Reducerea substantiala de pret nu va fi aplicata doar in magazinele traditionale ale grupului, ci si in magazinul on-line.
De altfel, de pe site-ul companiei va fi scos de la vanzare modelul cel mai putin performant din portofoliul iPhone (cu memorie de 4 gigabytes), lansat tot la sfarsitul lunii iunie si care costa 499 de dolari, intrucat strategia Apple vizeaza vanzari puternice pentru modelul care va costa 399 de dolari.
Sute de fani ai producatorului de gadgeturi au dormit zile in sir in fata magazinului Apple, in iunie, pentru a-si procura terminalul iPhone. Grupul a refuzat pana acum sa faca publice cifrele privind vanzarile din ziua lansarii iPhone, spunand doar ca este pe drumul ce bun in a-si atinge tinta de un milion de astfel de terminale comercializate inainte de sfarsitul lunii septembrie.
Reducerea surprinzatoare a pretului iPhone si reticenta companiei producatorului de a face publice datele despre vanzari i-a determinat pe specialisti sa se intrebe daca nu cumva terminalul nu a fost un succes pe masura asteptarilor Apple.
Inainte de anuntul surprinzator al Apple, concurentul Microsoft a anuntat, pe pagina personala a companiei, ca va aplica o reducere de 50 de dolari la playerul portabil Zune, care va costa in viitor 199 de dolari. Zune a fost lansat in urma cu opt luni, ca un concurent direct al iPod.
100 de milioane de iPod-uri vandute
Totodata, Apple a inaugurat un nou serviciu de descarcare de sonerii, cu scopul declarat de a-si dezvolta puternic site-ul specializat iTunes, care a devenit deja, potrivit datelor companiei, al treilea furnizor de muzica in on-line din Statele Unite, inaintea Amazon.
Diferitele modele de iPod, cel mai popular player portabil din lume, care se estimeaza ca detin mai bine de trei sferturi din piata de profil, au fost vandute in circa 100 de milioane de exemplare de la lansare, la sfarsitul anului 2001, pana acum.
In ultimele noua luni, 40% din produsele vandute de Apple au fost iPod-uri, iar daca se adauga accesoriile legate de player si vanzarile de pe iTunes, atunci jumatate din vanzarile Apple au legatura cu iPod-ul. Descarcarea melodiilor si a clipurilor de pe iTunes se taxeaza in functie de continut, iar o emisiune de pe NBC de exemplu costa 1,99 de dolari.
La bursa Reducerea de pret taie din actiuni
Titlurile producatorului Apple au intrat in cadere libera in ultimele zile si au inregistrat, ieri, o scadere de 5,13%, pana la 136,76 de dolari pe actiune, la inchiderea Bursei newyorkeze.
Si actiunile operatorului de telefonie mobila AT&T, cu care iPhone are un contract de exclusivitate, au scazut cu 1,6%, pana la un nivel de 39,63 de dolari pe actiune, la New York Stock Exchange.
Totul pe fondul temerilor privind vanzari sub asteptari pentru terminalul iPhone, alimentate cu precadere de reticenta producatorului Apple de a face publice cifrele privind vanzarile de peste vara.
Specialistii au apreciat ca reducerea de 200 de dolari a pretului pentru iPhone a fost determinata de performante scazute la vanzari ale produsului, varianta negata de Apple.