Angajatii, stresati email-uri

Angajatii, stresati email-uri

Peste o treime dintre angajati sufera din cauza stresului provocat de corespondenta electronica, potrivit unui studiu realizat in Marea Britanie, preluat de telegraph.co.uk.

Cercetatorii de la Universitatile din Glasgow si Pailsey, autorii studiului, au descoperit ca numarul mare de email-uri primite in timpul orelor de program face ca angajatii sa se simta obositi, frustrati si sa devina neproductivi.

34% dintre participantii la studiu au declarat ca isi verifica mesajele la fiecare 15 minute, in timp ce 64% dintre angajati au spus ca isi verifica mesajele cel putin o data pe ora.

Monitorizand programul de corespondenta, cercetatorii au descoperit, insa, ca participantii la studiu isi verificau mesajele mult mai des. Unii dintre participantii la studiu isi verificau corespondenta de aproape 40 de ori pe ora.

Ne puteți urmări și pe Google News

34% dintre angajati au declarat ca se simt stresati de volumul mesajelor si de necesitatea de a da imediat un raspuns.

28% dintre participantii la studiu au declarat ca sunt stresati pentru ca se simt "obligati" sa raspunda la mesaje.

Doar 38% dintre angajati au spus ca se simt destul de relaxati pentru a astepta o zi sau chiar mai mult pentru a da un raspuns.

Studiul a mai scos la iveala faptul ca, in acest sens, femeile se simt mai stresate decat barbatii.

La studiul realizat de Karen Renaud, cercetator la Universitatea din Glasgow, si de psihologul Judith Ramsay, de la Universitatea din Paisley, au participat 200 de angajati.

"In prezent, email-ul este factorul care provoaca cele mai multe probleme la serviciu", a indicat Renaud.

Cercetatoarea a recomandat consultarea corespondentei electronice de cateva ori pe zi pentru a reduce stresul.

Sursa: Mediafax.