Fordurile din SUA, "bombe" pe patru roti

Fordurile din SUA, "bombe" pe patru roti

3,6 milioane de proprietari ai unor modele Ford cu care au circulat ani intregi sunt nevoiti sa le duca la fabrica pentru a fi retestate.

Zeci de modele de masini produse de compania americana Ford vor fi readuse in fabricile producatorului pentru a fi retestate.

Proprietarii unor astfel de modele produse in perioada 1992-2004 au aflat de cateva zile ca au fost supusi unui risc destul de mare cand au circulat cu propriile autovehicule.

Administratia americana pentru siguranta traficului a rechemat deja de pe piata 3,6 milioane de vehicule, in urma constatarii unei defectiuni la sistemul de control al vitezei, care se poate supraincalzi sau poate lua foc.

Vehiculele vizate sunt Ford Seria F, camionetele Ranger, vehiculele de teren Explorer, Bronco si Mountaineer, furgonetele Econoline, precum si autoturismele Crown Victoria, Town Car, Grand Marquis, Capri, Mark VII si Taurus Sho, produse in perioada 1992-2004, potrivit Reuters.

Chiar daca problema va fi rezolvata prin introducerea unei componente noi in sistemul de control al vitezei, impactul asupra vanzarilor Ford va fi major, in contextul in care al doilea producator auto american incearca sa reduca pierderile inregistrate pe piata nord-americana. Pierderile companiei s-au ridicat in al doilea trimestru al acestui an la 279 milioane de dolari.

Situatia din aceasta perioada nu este singura dificila din istoria Ford. In 2005-2006, producatorul a mai rechemat de pe piata alte 6,2 milioane de vehicule pentru probleme la sistemul de control al vitezei, care puteau declansa incendii la nivelul motorului. Oficialii Ford sustin insa ca, pana in prezent, nu a fost semnalat niciun caz grav produs de aceste defectiuni.

Renegociere

Probleme la privatizarea Daewoo Craiova

Ford are probleme si cand vine vorba de preluarea Daewoo Automobile din Craiova. Chiar daca este singura companie ramasa in cursa pentru Daewoo, se pare ca cerintele Ford nu sunt in conformitate cu legislatia actuala din Romania.

Surse guvernamentale ne-au declarat ca premierul Calin Popescu-Tariceanu i-a cerut presedintelui Comisiei de Privatizare, Sebastian Vladescu, sa renegocieze cu reprezentantii Ford si, eventual, sa gaseasca „o portita legislativa”, acceptabila pentru ambele parti.  Potrivit acelorasi surse, americanii de la Ford au in prezent nelamuriri in legatura cu situatia Automobile Craiova, mai ales in ceea ce priveste datoriile companiei.

In cazul in care privatizarea va fi parafata, Ford va investi in Romania un miliard de euro pana in 2012 si va produce anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare. In plus, producatorul american vrea sa fabrice, exclusiv in Romania, la uzina de la Craiova, un nou model de autoturism proiectat in Germania si Marea Britanie.

Ne puteți urmări și pe Google News