Primul televizor de 60.000 de euro vandut in Romania
- Adam Popescu
- 28 aprilie 2007, 03:00
Compania de electronice si electrocasnice Panasonic a lansat ieri noi game de produse pe toate sectoarele in care activeaza.
La Seminarul Anual de prezentare a noutatilor tehnologice Panasonic 2007, compania japoneza si-a prezentat noile serii de produse. Vedetele evenimentului au fost ultimele serii de plasme si LCD-uri VIERA.
Televizoarele cu plasma din ultima generatie Panasonic VIERA beneficiaza de o serie de inovatii, precum circuite integrate de procesare 1080p, driver „Real Black” ce permite cea mai buna reproducere a culorii negre reale sau optimizatoare digital care corecteaza zgomotul de imagine (imaginile neclare, cu purici - n.r.)
Principalul produs al gamei este TH-50PY700, ce ofera peste 68,7 miliarde de nuante de culori pe ecran, o diagonala de 127 cm si rezolutie Full-HD, adica 1.920 pe 1.080 pixeli. Toate modelele dispun de contrast de 10.000:1, iar performantele lor pot fi cel mai bine scoase in evidenta cu ajutorul playerului Blu-Ray Panasonic DMP-BD10.
Seria de televizoare LCD Panasonic din gama LX700 si LX70 ofera noul panou inovator IPS Alpha, cu tehnologie Motion Picture Pro prin care este redus cu pana la 50% timpul de raspuns. Exista si sistemul „Intelligent Scene Controler”, care ajusteaza stralucirea si contrastul in functie de scena, redand cu acuratete diferentele cele mai subtile la nivel de negru.
Unele dintre produsele „exotice” lansate de Panasonic sunt cele pentru ingrijirea personala, dintre care amintim masini de ras, pile electrice pentru unghii, masini de tuns, fohnuri, aparate de tuns sprancenele s.a.
Televizorul-mamut
Pentru prima data in Romania, Panasonic a prezentat cel mai mare ecran cu plasma din lume, cu diagonala de 103 inci (261,5 cm). Acesta a fost deja cumparat de un proprietar de apartament care va avea nevoie de o macara pentru a-l instala in sufragerie. Uriasul de la Panasonic costa in jur de 60.000 de euro si permite vizionarea de imagini „aproape reale”.
Laptopuri rezistente la intemperii
Unele dintre cele mai inedite produse lansate de japonezi si in Romania sunt laptopurile din gama Toughbook. Acestea sunt produse de nisa, special construite si ranforsate pentru a rezista in medii ostile.
Pot rezista la caderi de la inaltimi de aproape un metru, pot fi udate, acoperite cu praf sau suporta temperaturi cuprinse intre -20 grade si 60 grade Celsius.
Panasonic detine 75% din piata mondiala pe acest segment, pretul unui astfel de sistem fiind de peste 3.000 de euro, destul de piperat pentru buzunarele unui utilizator individual.
Competitie
LG, un concurent pe masura LG este unul dintre principalii jucatori de pe piata electronicelor si a electrocasnicelor din Romania. In 2007, compania estimeaza vanzari pe piata autohtona de peste 100 de milioane de euro. Cele mai vandute produse LG in 2006 au fost televizoarele LCD si Plasma, divizia Digital Display contribuind cu 40% la totalul cifrei de afaceri al companiei.
Tot anul trecut, compania a detinut prima pozitie pe mai multe categorii de produse. Printre acestea amintim: segmentul de stocare digitala - 53,7% cota de piata, sistemele home theatre - 24,75, aparate de aer conditionat - 16%, cuptoare cu microunde - 15% sau playere DVD - 10,8%.
In 2007, LG intentioneaza sa devina brandul premium numarul unu in Romania, luand in calcul deschiderea unei linii de productie la noi in tara.
„In acest moment nu avem un plan concret in ceea ce priveste o investitie intr-o linie de productie in Romania. Totusi, in functie de schimbarile aparute in mediul de afaceri si de investitii din Romania, consideram ca dezvoltarea unei linii de productie aici ar putea constitui un proiect fezabil”, a spus Han Khyu, presedintele LG Romania. Compania LG Electronics a avut vanzari in 2006 de peste 24 de miliarde de dolari si un profit net de 222 de milioane de dolari.