Pe langa ora exacta, ofera o nota moderna si reflecta personalitatea celei care il poarta.
Oamenii se foloseau in trecut de ceasul de la mana sau de cel de buzunar pentru a afla ce ora este si pentru a se orienta in timp. Astazi, gratie evolutiei tehnologiei, suntem inconjurati de multe ceasuri (de la telefonul mobil pana la cuptorul cu microunde), astfel incat deseori ne putem inchipui ca nu mai este nevoie sa purtam unul.
Designerul Irina Schrotter pledeaza insa in favoarea lui: "In ritmul alert in care traim, prezenta ceasului la mana este obligatorie. Trebuie sa stii exact ce ora este, pentru a-ti desfasura activitatea corect si punctual".
"Definitoriu" Dar si daca nu te intereseaza sa masori timpul, poti folosi ceasul ca accesoriu. La fel ca si hainele, si ceasurile sunt in voga sau se demodeaza, dar, din fericire, nu de la un sezon la altul.
"Ceasul este prezent in orice moment al zilei, este un accesoriu definitoriu, estetic si, nu in ultimul rand, util. Cureaua poate fi din piele, din blana sau din plastic imprimat. Cea din urma este des intalnita in colectiile Swatch. Ceasul-bijuterie este incrustat cu briliante sau diamante si trebuie sa fie purtat seara", afirma designerul de moda Wihelmina Arz.
O tinuta casual poate fi accentuata cu un ceas tip cronograf, agresiv. Pentru femeile sportive se recomanda ceasuri colorate, cu mecanism electronic.
Curele din piele de piton Un element inedit il reprezinta curelele din piele de piton, intalnite in colectii celebre, precum Versace, iar diamantele sunt la mare pret in colectia Tag Heuer.
"Albul, rosul sau combinatiile de culori puternice reprezinta punctul forte al anului 2007. Se mentin in top supradimensionarea si materialele aurii", este de parere Magda Popescu, PR-ul lantului de magazine Cellini.
"Fie ca apartine unui brand, fie ca este confectionat din aur sau argint, ceasul nu mai este considerat un simplu instrument de masurare a timpului, ci si o bijuterie. Tocmai din acest motiv exista o gama atat de larga de modele, iar clientul are posibilitatea de a alege in functie de personalitatea sa", afirma Daniela Antosii, assistant manager al firmei specializate Royal Caro.
Indica si statutul social Creatoarea de moda Irina Schrotter considera ca si ceasul poate reflecta statutul social, iar modelul acestuia variaza in functie de posibilitatile financiare si de imaginea pe care vrem sa le-o oferim celor din jur.
De asemenea, ceasul foarte scump este un accesoriu pentru cunoscatori, destul de putini de altfel, iar pentru publicul larg acelasi ceas nu semnifica nimic deosebit.
"Elementul inedit al anului 2007 este ceasul cu bratara dubla, din piele, lansat de Hermes. Pe langa ceas, puteti purta si o bratara confectionata din acelasi material", recomanda creatoarea de moda Irina Schrotter.
"Cateva dintre brandurile cu traditie pe piata au lansat cu succes bratari din lemn si curele personalizate cu cristale Swarovski sau diamante. Preferate la noi sunt cele care au aplicate pietre pretioase chiar pe cadran", afirma Marinela Enache, director de marketing al lantului de magazine B&B Collection.
PEREN Aurul, mereu la moda Aurul este in continuare considerat nu doar o bijuterie, ci si o investitie. Iar daca ceasul face parte dintr-o editie limitata a unui brand de lux, atunci este o achizitie minunata. Ca si culoarea neagra in vestimentatie, aurul este mereu la moda. In topul preferintelor in materie de ceasuri de aur pentru femei se remarca aurul rosu sau roz (rusesc) si aurul alb.