Dacia vrea sa dea lovitura pe piata utilitarelor mici cu versiunea Furgon a Loganului.
Un adevarat cal de povara ieftin si, se spera, destoinic. Daca Logan MCV (break) ti s-a parut urat, exista premisa de a considera Logan VAN, versiunea utilitata a Daciei lansate in aceasta saptamana, o creatie aproape hidoasa.
Neindoielnic, o discutie pe teme estetice se poate purta cu replici savuroase, dar abia dupa ce s-a epuizat dezbaterea pe marginea aspectelor practice. Pentru ca, e limpede, Logan VAN trebuie sa fie in primul rand un autovehicul util. Iar in cazul sau, util poate fi suficient.
Prima impresie ar fi ca VAN este o masina simpla, solida. Un MCV caruia i-au fost inlocuite geamurile de dupa stalpul B cu tabla vopsita in culoarea caroseriei. Jantele sunt din tabla, fara capace, pentru a tine la tavaleala.
Zona de incarcare plata vine captusita cu un plastic rigid, rezistent la zgarieturi si loviri repetate. Intre acest spatiu si habitaclul cu doua locuri se gaseste un perete despartitor.
Dispunerea portierelor a ramas la fel ca la break, cu cele doua usi batante din spate care au trei grade de deschidere: 400, 900 si 1800, pentru un acces facil indiferent de spatiul disponibil in jurul masinii. Dacia sustine ca a testat acest mecanism la 100.000 de cicluri inchidere/deschidere.
Ieftin si "chel" Capacitatea de incarcare, cel mai important aspect alaturi de pret, vine sa raspunda necesitatilor de transport identificate de micii producatori de legume si fructe sau de proprietarii de buticuri care bat drumul angrourilor.
Cele 800 de kilograme permise de sarcina utila garantata de producator (700 kg - omologata) si cei 2.540 de litri cat ofera volumul util dau imaginea unui cal de povara de care se poate abuza linistit. Lungimea compartimentului de marfa - 1,9 metri - este si ea notabila si folositoare.
Cel mai ieftin VAN, dotat cu motorul pe benzina de 1.4 litri (75 CP), costa 6.700 de euro cu TVA. Echiparea de baza lasa insa mult de dorit. Nu exista nici airbag, nici ABS, nici servodirectie.
Cea mai scumpa versiune, 1.5 dCi (70 CP) Pack Confort, are un pret de 8.800 de euro cu TVA. In acest caz, airbagul sofer si directia asistata sunt standard. ABS-ul, la pachet cu airbag pasager - doar optional (· 550 de euro).
Aerul conditionat este optional, pentru 750 de euro. Dieselul, Euro 4, asigura insa, potrivit Dacia, un consum mediu de 5,3 l/100 km, atragator pentru o activitate de carausie. Iata ca am descoperit si felul in care Logan VAN si-a propus sa fie atragator.
CONCURENTI
VW Caddy 1.4 80 CP
11.380 euro CIP/13.542 euro cu TVA Cea mai scumpa alternativa din lot. Beneficiaza de notorietatea marcii Volkswagen. In dotarea de serie exista ABS, airbaguri frontale fata si servodirectie. Sarcina utila: 730 kg.
Fiat Doblo Cargo 1.4 77 CP
8.800 euro CIP/10.472 euro cu TVA Utilitara Fiat are cel mai mare volum de incarcare: 4.000 cmc (pentru versiunile Maxi). Intre dotarile de serie regasim: servodirectie, sistem Follow Me Home, volan reglabil pe inaltime.
Renault Kangoo 1.9D 65 CP 9.316 CIP euro/11.086 euro cu TVA In oferta Kangoo nu exista optiunea benzina. Vechiul motor de 1.9 l diesel e slab si indeplineste norma de poluare Euro 3. In serie: scut protectie motor, servodirectie, airbag sofer.
Citroen Berlingo 1.4 75 CP
9.265 CIP euro/11.025 euro cu TVA Servodirectia si volanul reglabil pe inaltime se regasesc in dotarea de serie. Optional sunt disponibile chiar si scaunele incalzite. Citro‘n ofera cadou airbag sofer.