Constructorul italian a lansat aseară în România un model legendar, acum mai degrabă elegant, decât sportiv, cum era în trecut, când făcea legea în Campionatul Mondial de Raliuri.
După o lungă aşteptare, Lancia a lansat anul acesta, la Salonul de la Geneva, un model nou. Delta, nume legendar, mai ales pentru isprăvile din Campionatul Mondial de Raliuri, a revenit în oferta producătorului italian după o pauză de aproape un deceniu.
Ieri, noua Lancia Delta şi-a făcut intrarea şi în showroomurile din România. La noi, modelul compact premium care va da piept cu concurenţi „grei“ precum Audi A3 sau BMW Seria 1, este comercializat cu un preţ minim de 18.890 de euro inclusiv TVA. Cea mai scumpă versiune ajunge la 26.670 de euro. Dacă în privinţa preţului, Delta nu posedă un avantaj clar asupra modelelor Audi sau BMW, iar în ceea ce priveşte rezonanţa brandului se găseşte în dificultate, maşina italiană speră să compenseze printr-un pachet spaţiu-dotări substanţial.
Dimensiunea contează
Platforma tehnică a fost împrumutată de la Fiat Bravo, deja unul dintre cele mai mari modele din segmentul C. Inginerii Lancia au adaptat-o însă pentru a face faţă dimensiunilor încă şi mai generoase propuse de noua Delta. Astfel, atât lungimea, cât şi ampatamentul au fost mărite cu câte zece centimetri, pentru asigurarea unui grad de confort suplimentar.
Echiparea de serie (Argento) oferă un pachet complet de sisteme de siguranţă (şase airbaguri, ABS, ESP şi Hill Holder - asistenţă la pornirea din pantă), precum şi un set consistent de dotări pentru confort (aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD cu MP3, volan şi scaun şofer reglabile pe multiple direcţii). Tapiţeria din piele e disponibilă de la al doilea nivel de echipare, Oro, iar versiunea de top, Platinium, vine cu acoperiş panoramic amovibil.
Gama de motorizări cuprinde un propulsor turbo pe benzină de 1.4 litri cu două niveluri de putere (120 şi 150 CP) şi trei unităţi turbodiesel Multijet: 1.6 - 120 CP, 2.0 - 165 CP şi 1.9 - 190 CP, ultima, dublu supraalimentată, o noutate absolută pentru Grupul Fiat. Toate versiunile au tracţiune faţă. Din păcate, nicio vorbă deocamdată despre o variantă cu trac- ţiune integrală, în amintirea vremurior glorioase de odinioară.
LUX. Noua Delta propune un stil sobru, rafinat INCONFUNDABIL. Un „posterior“ ieşit din tipare