"Am să vă fac o mărturisire. Nimic nu mi-a plăcut mai mult în viaţa asta decât femeile şi prăjiturile. Ieri am descoperit-o pe Veronica." Vorbele lui Florin Piersic Senior se împletesc cu onomatopeele în cea mai recentă reclamă la zahărul Lemarco.
Imaginea de final a reclamei îl surprinde pe marele actor îmbrăţişând-o cu poftă pe Veronica, o fată cu un corp superb, care are în loc de cap…un tort cu “dulceaţa mea de piersici”. Mărgelatul de altă dată, a cărui imagine s-a transformat în “cel mai mare ciocoflender”, odată cu rolul interpretat în spotul pentru Astra Asigurări, a devenit acum prototipul bărbatului căruia i-au plăcut viaţa, femeile şi prăjiturile şi care este, în egală măsură, îndrăgit de gospodine.
Nici Florin Piersic Junior nu e mai prejos. El joacă în reclama-soră pentru zahărul Lemarco brun, prezentând „the dark side of sugar”. „Oare l-a văzut, oare nu l-a văzut, vrea s-o omoare, stai că sunt iubiţi, ce-i cu hainele alea, oare e mort, e stafie, ce dracu’ e, care e faza cu câinii” sunt întrebări pertinente, potrivit creatorilor reclamei de la agenţia Bigger Group, pe care telespectatorul ar trebui să şi le pună.
„Toate aceste lucruri sunt menite să te ţină puţin în fotoliu atunci când îl vezi şi să nu te facă să o tai direct la toaletă, pentru că din primele cinci secunde ţi-ai dat seama că e o promoţie, care nici măcar nu te interesează”, au declarat Cătălin Burcea, Senior Art Director, şi Andrei Gurău, Senior Copywriter, de la Bigger Group.
În ceea ce priveşte spotul cu Florin Piersic Senior, creativii spun că „nu e chiar atât de greu de înţeles”, în sensul că „omului chiar i-au plăcut femeile şi prăjiturile”: „Dacă lângă el se aşeza fata pe care ţi-o imaginai tu că ar trebui să se aşeze, spotul s-ar fi terminat exact aşa cum ar anticipa oricine că se termină orice spot: vedeta + produs = love.”
“Actorii mari aduc audienţe mari”
Actori precum Ioan Gyuri Pascu sau Victor Rebengiuc au creat controverse jucând în reclame pentru un card bancar, respectiv preparate din carne. Însă Magda Catone, protagonista unei serii întregi de spoturi pentru detergentul Bonux, se identifică cu imaginea gospodinei de pretutindeni, care a descoperit secretul rufelor albe. În ceea ce le priveşte pe Mihaela Rădulescu şi Andreea Marin, participarea lor în reclame la un fond de pensii, respectiv mezeluri, au fost la fel de comentate. Modul în care unele vedete de televiziune sau mari actori de teatru şi film îşi aleg rolurile în spoturi ridică semne de întrebare chiar şi pentru unii publicitari.
„Am senzaţia că actorii noştri zic da înainte să citească scenariul. Pentru că altfel nu văd cum a jucat Gyuri Pascu în chestia aia de la Bonus Card. Pe Magda Catone o crede maică-mea deci e OK, iar Florin Piersic în spotul de la zahăr e, din păcate, mai mult ciocoflender decat Mărgelatu”, consideră Alin Marghidanu, directorului de creaţie al agenţiei de publicitate TBWA Merlin.
Sorin Psatta, Integrated Communication Director la agenţia Graffittti BBDO, are o părere mai rezervată: “Prezenţa familiei Piersic în recenta campanie Lemarco nu o pot comenta, decizia a aparţinut în totalitate celor doi actori (foarte probabil generos motivaţi financiar). Cât despre execuţiile propriu-zise, orice aş scrie este prea mult, mă pot doar gândi că fiecare client are parte exact de reclamele pe care le merită. Cu agenţie cu tot.”
Nu este vorba despre un trend, vedete au fost şi vor fi mereu în reclame, spun specialiştii. Poate că unele nu se potrivesc aşa de bine cu produsul, dar la urma urmei este alegerea fiecăreia. Dacă Andreea Marin s-a simţit la fel de bine filmând în reclama pentru mezelurile Aldis, cât şi pentru vopseaua de păr Garnier, publicul are puterea de decizie asupra a ceea ce cumpără. În final, este vorba de credibilitate şi de valoarea adusă de vedetă produsului.
“Vedeta ar trebui să se identifice cu produsul”
“Spotul TV e în esenţă un film. Asa că ar trebui să i se potrivească nu atât produsul, cât mai ales rolul pe care îl joacă şi şi-l asumă în cadrul filmului. Trebuie să fie un rol care i se potriveşte şi în care actorul să fie credibil”, explică creativul de la TBWA Merlin. “Magda Catone n-ar putea să fie niciodată antrenoarea unei echipe de volei, să zicem, dar e foarte credibilă în rolul de gospodină. Numai că e atât de credibilă şi a jucat de atâtea ori, încât nu prea mai poate juca alt rol”, continuă Marghidanu.
“De câte ori nu aţi mers la un film doar pentru că pe afiş apărea numele unui actor celebru? Acelaşi mecanism funcţionează şi în publicitate, actorii mari aduc audienţe mari. Cel puţin la «premieră»”, explică Psatta. “Vedeta ar trebui să se identifice cu produsul promovat. Ori măcar să mi-o pot imagina eu, “target-ul” final al campaniei, consumând produsul într-un mod frecvent şi pasionat. Nu ştiu dacă în realitate Magda Catone este o gospodină “isteaţă”, este suficient însă că mi-o pot reprezenta cu uşurinţă astfel. Ceea ce nu pot spune, de exemplu, despre Andreea Marin – “devoratoarea” de cârnaţi Aldis, ori despre Mihaela Rădulescu, preocupată intens de grija pensiei.”
Creatorii reclamelor cu familia Piersic cred că vedeta ar trebui să se potrivească cu produsul. “Nu poţi fii un burlac care vinde scutece sau un bărbat cu chelie care face reclamă unui şampon, indiferent cât de vedetă eşti. În primul rând trebuie, ori să fie din target-ul produsului, ori consumatorii să empatizeze cu acea vedetă şi aici ajungem la Piersic Senior. Zahărul Lemarco alb este folosit în mare parte de gospodine pentru prăjituri şi diverse dulciuri, iar Piersic Senior este un personaj foarte iubit de această categorie de consumatori. În plus «dulce» este un atribut cu care Piersic poate fi descris de mare parte din target-ul zahărului alb.
Lemarco Alb