ING Bank se extinde printr-un sistem similar celui de franciză.
Fie ca să pună un ban deoparte, fie ca să ia un credit pentru casă, maşină sau frigider, oamenii apelează la bănci. În timp ce majoritatea instituţiilor financiare din România funcţionează administrând propriile sedii şi sucursale, olandezii de la ING se extind în ţară cu ajutorul unui sistem similar celui de franciză. Un partener selectat de reprezentanţii băncii semnează un contract de prestări servicii cu ING România, în baza căruia ia în administrare o sucursală ING. Banca a dezvoltat un sistem similar şi în ţări precum Belgia, Ucraina şi Polonia.
Primul parteneriat de business de acest gen a fost încheiat la noi în 2004. Între timp, numărul sucursalelor administrate de parteneri a ajuns la 165, până la sfârşitul anului numărul acestora urmând să fie de 200, potrivit Simonei Giosanu, manager de recrutare şi dezvoltare a reţelei.
Un sistem de franciză - lansat în noiembrie 2005 - au dezvoltat şi austriecii de la Volksbank. Au ajuns acum la 102 sucursale în franciză, în aproape fiecare reşedinţă de judeţ, dar şi în oraşe mai mici. Băncile caută parteneri Oraşele în care ING caută sedii şi parteneri pentru extinderea în perioada următoare sunt Bistriţa, Constanţa, Focşani, Iaşi, Oradea, Ploieşti, Reghin, Sibiu, Slobozia, Suceava, Târgu-Jiu şi Vaslui, neau spus reprezentanţii băncii.
Candidatul cu cele mai mari şanse de a deveni partener în reţeaua ING trebuie „să aibă iniţiativă şi apetit pentru a face lucruri noi, experienţă în vânzări şi să aibă capacitatea de a dezvolta o afacere proprie. Experienţa în management reprezintă un avantaj“, spune Simona Giosanu. Nu există cerinţe privind studiile de specialitate sau vârstă, adaugă ea.
Costurile pe care vor trebui să le suporte cei care pornesc afacerea sunt chiria lunară de 8.350 de lei, utilităţile şi salariile angajaţilor, ne-a spus Simona Giosanu. Partenerii ING nu trebuie să investească în amenajarea sediilor. Acestea sunt găsite, închiriate şi renovate de bancă.
„Experienţa în domeniul financiar- bancar, experienţa în vânzări - o afacere proprie - constituie un avantaj. Posibilitatea de a susţine o investiţie de aproximativ 25.000 euro, calităţi de manager, bune relaţii în sfera ecomomică din zona în care vrea să acţioneze“, acestea sunt cerinţele pe care le au austriecii de la francizaţii lor, spune Alina Ferseta, şefa Departamentului de comunicare de la Volksbank. Mai mulţi clienţi, mai mulţi bani Reprezentanţii ING Bank susţin că investiţia se amortizează într-o jumătate de an: „Pentru fiecare ING Office în parte, perioada de amortizare a investiţiei iniţiale depinde de gradul de realizare a obiectivelor de business. În principal, în cazul în care obiectivele sunt atinse din prima lună de activitate, investiţia iniţială se amortizează în maximum şase luni“. Partenerii sunt remuneraţi pe baza unei scheme de comisioane. Astfel, vor scoate mai mulţi bani din afacere cei care promovează mai bine produsele şi serviciile băncii şi aduc cât mai mulţi clienţi.
Partenerii vor avea în medie patru salariaţi.
FIŞA AFACERII
Investiţie amortizată în şase luni > Taxa iniţială de intrare în sistem: 22.500 lei
> Redevenţă: zero
> Taxă de publicitate: zero
> Cheltuieli cu administrarea sucursalei: chirie de 8.350 lei, utilităţile şi salariile angajaţilor
> Număr salariaţi: patru, în medie
> Amortizarea investiţiei: în maximum şase luni
> Suprafaţa sediului: minimum 100 metri pătraţi
> Amplasarea sediului: zone comerciale sau rezidenţiale unde circulă mulţi oameni, vizibilitate cât mai bună