Guvernul spală ruşinea Bacalaureatului

Guvernul spală ruşinea Bacalaureatului

Un studiu comandat de executiv şi publicat imediat după scandalul de la Bac arată că studenţii sunt foarte mulţumiţi de universităţile româneşti.

Două treimi dintre studenţi consideră că seminariile şi cursurile pe care le frecventează aproape zilnic le oferă informaţiile necesare profesiei pentru care se pregătesc. Cel puţin aşa arată un studiu al Agenţiei de Strategii Guvernamentale (ASG) dat publicităţii joi după-amiază. Sondajul ASG vine la doar câteva zile după scandalul de proporţii de la Bacalaureat şi în plin proces de admitere la facultate.

Ministerul Educaţiei a încercat, în mod neconvingă tor, în cadrul unei conferinţe de presă, să proclame examenul din 2008 drept cel mai bun Bacalaureat din istorie. Reprezentanţii studenţilor consideră mincinoase rezultatele studiului şi precizează că „până şi rectorii recunosc că programa trebuie revizuită“. În plus, nu este pentru prima dată când ASG încearcă „să cârpească“ imaginea unui minister sau a unei instituţii publice după un scandal de acest gen. Studenţii contrazic rezultatele sondajului Studiul ASG privind sistemul universitar, care a costat 164.000 de lei, conform directorului ASG, Alfred Bulai, arată că aproape 70% dintre studenţii de la stat spun despre această formă de învăţământ că este mai performantă decât cea privată. Gabriel Petrea, preşedintele Uniunii Naţionale a Studenţilor din România (UNSR), spune însă că „studiul este foarte subiectiv, campanie electorală pe banii noştri“.

„Studenţii de la stat nu ştiu cum se predă la particular şi invers“, spune Petrea, care adaugă că, în acelaşi timp, profesorii care predau la universităţile private sunt cei de la stat, deci sunt la fel de performanţi. Reprezentantul studenţilor precizează că „până şi rectorii recunosc că programa trebuie revizuită“.

De altfel, un raport dat publicităţii la finele anului trecut de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţă mântul Superior releva că studenţii sunt slab informaţi şi nu au condiţii optime pentru practică. Raportul a apărut după evaluarea mai multor universităţi din ţară. DUPĂ SCANDAL Bulai, omul care are grijă de imagine Agenţia pentru Strategii Guvernamentale este cunoscută deja ca instituţia care dă publicităţii sondaje şi studii, imediat după ce guvernul este implicat în anumite scandaluri la nivel naţional sau chiar internaţional. Şeful ASG, Alfred Bulai, a lansat două sondaje privind nivelul de trai al românilor plecaţi în Italia şi Spania, imediat după apariţia problemei românilor din Peninsulă.

În urmă cu câteva săptămâni, ASG a anunţat câştigătorii unei licitaţii pentru o campanie de informare şi comunicare „Români în Europa“, campanie ce are drept scop spălarea imaginii României în Italia şi Spania. Câştigătorii au primit contracte în valoare de 15 milioane de lei pentru campania din Italia, respectiv 12 milioane de lei pentru cea din Spania.

Ne puteți urmări și pe Google News