Printre violenţe de uliţă, afişe electorale ridicole şi declaraţii tăioase, cel mai controversat personaj pe durata campaniei electorale a fost Traian Băsescu. Aceasta este concluzia unui raport al Agenţiei de Monitorizare a Presei (AMP) ce a vizat campania electorală ce se va încheia astăzi.
"Discursul public al candidaţilor sau al altor actori politici implicaţi în campanie a fost dominat de agresivitate. Cele mai multe atacuri au fost generate de evenimente conexe campaniei electorale. Declaraţiile preşedintelui Traian Basescu din zilele de 6 şi 11 mai au provocat o serie de reacţii dure din partea principalilor actori politici, care l-au acuzat pe şeful statului de implicare în campania electorala. Raportul PSD, „1200 de zile de haos în România” a reprezentat a doua sursă de atacuri electorale.
"Aproximativ 43% din ştirile analizate în acest interval au tratat direct sau tangenţial desfăşurarea campaniei electorale. Candidaţii la Primăria Generala, precum şi a cei de la primăriile de sector din Bucureşti au fost cei mai vizibili", se arată într-un comunicat al Agenţiei.
Calitatea serviciilor sociale, traficul şi infrastructura, spaţiile verzi şi parcurile, atragerea de investiţii şi dezvoltarea reţelelor de servicii şi utilităţi publice au fost principalele teme electorale identificate în discursul candidaţilor.
În plus, raportul apreciază faptul că făra să prezinte platformele electorale ale candidaţilor, ştirile PRO TV au expus o serie de probleme ce ţin de administraţia locală prin prezentarea unor poveşti de succes întâlnite în alte capitale europene.
Însă, "au fost observate o serie de produse editoriale, prezentate ca ştiri, în legătură cu care există suficiente indicii pentru a crede că sunt, de fapt, materiale produse chiar de echipa de campanie a candidaţilor. Considerăm că introducerea acestor materiale în cadrul programelor de ştiri este de natură să inducă în eroare publicul", consideră AMP.
Raportul mai arată că, în presa scrisa, cele mai multe dintre articolele analizate au prezentat candidaţii (12%) şi acţiunile de campanie ale acestora (10%). Pe locul trei în topul celor mai frecvente teme, cu 10% din totalul articolelor s-au situat materialele care au prezentat informaţii sau au oferit comentarii asupra organizării interne a partidelor.
Agenţia de Monitorizare a Presei a monitorizat în intervalul 2 - 20 mai principalele ediţii de ştiri ale posturilor Antena 1, Antena 3, Prima TV, Pro TV, Realitatea TV si TVR1, precum şi articolele de presă din Adevărul, Evenimentul Zilei, Jurnalul Naţional şi România Liberă pentru a observa modul în care a fost prezentată desfăşurarea campaniei electorale, dar şi principalele teme de discurs lansate de candidaţii partidelor politice în cadrul ediţiilor informative.
CITIŢI ŞI:
Băsescu s-a întâlnit cu "prietenii" Blaga, Negoiţă şi Videanu
"Băsescu se implică în campania electorală"
PSD: "Băsescu se implică "în mod iresponsabil" în campania PDL"
(15:54)