Transportatorii protestează împotriva „abuzurilor maghiare”

Transportatorii protestează împotriva „abuzurilor maghiare”

Aproape 100 de TIR-uri vor protesta pe şoseaua de centură a municipiului Arad, care face legătura între vama Nădlac şi şoselele spre Deva şi Oradea.

Protestatarii  se vor aduna pe centură la intersecţia spre Oradea, în jurul orei 8 dimineaţa, iar manifestaţia este autorizată până la ora 14.00.

Transportatorii au o serie de nemulţumiri faţă de calitatea drumurilor din România, lipsa autostrăzilor, lipsa locurilor de parcare şi faţă de taxele şi  impozitele, care spun ei, îi sufocă.

Alte nemulţumiri sunt faptul că în zona de vest a ţării, la intrarea în ţară nu găsesc rovignete cu durata de o zi şi preţul mult prea mare al carburanţilor.

Faţă de situaţia din ţară, transportatorii români au probleme foarte grave cu autorităţile maghiare, pe care le acuză de abuzuri repetate asupra şoferilor români.

„Am înaintat Ministerului Transporturilor o listă cu 22 de revendicări. Transportatorii români au o mare nemulţumire în ceea ce priveşte comportamentul abuziv al organelor de control pe teritoriul Ungariei, respectiv Garda de Finanţe, în ceea ce priveşte activitatea şoferului şi a timpilor de conducere şi odihnă. Aici se comit abuzuri atât în felul de constata contravenţia comisă de şoferul nostru, cât şi în aplicarea sancţiunilor. În cazul unei contestaţii a contravenţiei, aceasta este soluţionată de organul constatator şi emitent al procesului verbal. Valoarea amenzii ajunge la 3.200 euro, deoarece sunt amendaţi atât şoferul aflat la volan, cât şi cel aflat în repaus“, a declarat, sâmbătă, Dorin Pop, vicepreşedintele Asociaţiei patronale a Transportatorilor „Europa 2002“.

Dacă nu se aplică amenda pe loc, camionul este reţinut până la plătirea amenzii.

“Din momentul în care s-a achitat contravaloarea, automat fapta devine recunoscută şi în situaţia unei contestaţii, contestaţia vine soluţionată de către organul constatator şi emitentul procesului verbal”, mai spune declarat Dorin Pop, vicepreşedintele Asociaţiei patronale a Transportatorilor „Europa 2002“. Oricum nicio contestaţie nu le-a dat câştig de cauză românilor.

Transportatorii susţin că demersurile făcute de autorităţile maghiare privind sunt abuzive.

„Nu o dată s-au întâlnit cazuri în care organul de control, respectiv angajatul Gărzii de Finanţe din Ungaria, a urcat în cabina şoferului şi a butonat aparatul tahograf. Din acest motiv, în urmă cu circa două luni, am avut un şofer al unei firme de transport care a fost bătut şi spitalizat în Ungaria, timp nouă zile, la Mako. Noi considerăm că legile aplicate de organele de control din Ungaria nu sunt în concordanţă cu dreptul european“, a mai afirmat Dorin Pop.

Deşi controalele la frontiera cu Ungaria ar trebui să aibă loc prin sondaj, după aderarea României la UE, şoferii români sunt verificaţi excesiv şi li se găseşte mereu o problemă cât de mică, pentru a fi amendaţi. Aceste controale excesive provoacă adesea cozi kilometrice, mai ales la Nădlac, unde nu există benzi separate pentru camioanele UE şi non-UE. (18:00)

Ne puteți urmări și pe Google News