Giganţii auto mizează pe vânzările din Europa

Giganţii auto mizează pe vânzările din Europa

Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa, încearcă să-şi acopere pierderile înregistrate pe piaţa din Statele Unite cu modele noi lansate pe piaţa europeană.

La conferinţa anuală din Wolfsburg, conducerea companiei a anunţat vânzărirecord de 6,2 milioane de unităţi în 2007, potrivit BBC. Cea mai mare parte dintre maşinile vândute a fost însă în Europa, pe piaţa americană compania trecând printr-o perioadă dificilă. Situaţia este valabilă şi pentru alţi giganţi auto la nivel mondial, precum General Motors sau Ford. General Motors a înregistrat anul trecut pierderi de 38,7 miliarde de dolari. Chiar şi în această situaţie, companiile îşi fac planuri mari pentru Europa.

Volkswagen a anunţat că în urmă torii trei ani va lansa 20 de modele noi, inclusiv utilitare şi modele pick-up. Producătorul deţine în acest moment şi mărcile Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat şi Skoda. Lansările programate fac parte dintr-o strategie a companiei de a ajunge la 8 milioane de unităţi vândute în 2011. În acelaşi timp, Ford se extinde în Europa prin preluarea fabricii de la Craiova şi prin lansarea unui nou model Fiesta, iar Opel mizează încă pe modelele accesibile Corsa şi Astra. Fabrică nouă în SUA

„Ne confruntăm cu pierderi masive în America de Nord. Este clar că în acest moment, cu un dolar foarte slab în raport cu euro, este aproape imposibil să exportă m maşini din Germania în SUA într-un mod profitabil“, susţine directorul financiar al Volkswagen, Hans Dieter Poetsch. În aceste condiţii, producătorul german ar putea decide peste două-trei luni deschiderea unei uzine în Statele Unite, iar producţia de maşini Volkswagen în această zonă ar putea începe peste doi ani.

„În acest moment căutăm locuri pentru construcţia unei fabrici şi încercăm să cucerim piaţa cu modele gândite special pentru piaţa americană, dar vom continua politica de reducere a costurilor“, a adăugat Poetsch. Strategia companiei ar putea fi influenţată în perioada următoare de încercările producătorului de maşini sport Porsche de a prelua pachetul majoritar al Volkswagen.

STATISTICĂ Maşinile mici, la mare căutare Vânzările marilor producători de autoturisme în Europa aproape că au stagnat anul trecut faţă de anii anteriori, însă oficialii companiilor au anunţat rezultate favorabile. Volkswagen conduce în topul celor mai bine vândute mărci, urmată de companii precum Ford, Opel sau Renault, potrivit datelor Jato Dynamics. La capitolul cele mai căutate modele, în 2007 Volkswagen Golf a fost surclasat de Peugeot 207. Europenii au cumpărat cel mai mult maşini din clasa medie şi mică, precum Ford Focus, Opel Corsa, Renault Clio sau Fiat Punto.

Ne puteți urmări și pe Google News