Constructorul autohton a prezentat ieri, la Salonul Auto de la Geneva, hatchback-ul care va fi lansat în România în iunie.
Dacia a prezentat, ieri, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Geneva, modelul Sandero, un hatchback cu cinci uşi, dezvoltat pe platforma Logan. Aceeaşi maşină, produsă în America de Sud şi purtând sigla Renault, se comercializează, de la sfârşitul anului trecut, în Brazilia şi în Argentina.
Sandero, care va fi fabricat la uzina din Mioveni, va fi comercializat în România din a doua jumătate a lunii iunie. Preţurile, care, potrivit directorului general Dacia, François Fourmont, vor fi „competitive“, urmează a fi anunţate tot atunci. Până la sfârşitul anului, noul model va fi lansat în 40 de ţări. Fourmont a mai declarat că, începând din septembrie, fabrica de lângă Piteşti va produce Sandero într-o cadenţă de 500-600 de unităţi pe zi. François Fourmont a confirmat ieri că Dacia îşi va întregi portofoliul cu un SUV, începând din a doua jumătate a anului viitor. Este posibil ca un prototip al viitorului SUV Dacia să fie prezentat la Salonul Auto de la Paris din această toamnă. Decor straniu. Standul Dacia de la salon a fost învăluit, în dimineaţa primei zile destinate presei, într-o pânză albă, asemănătoare unui tifon mai gros.
Toate maşinile expuse, în fapt, câteva Sandero diferit colorate, au fost ascunse cu străşnicie de ochii lumii, până după conferinţa de presă programată pentru 14.45 (ora României). O situaţie oarecum similară a fost întâlnită la standul Rolls-Royce, acolo unde modelul Phantom Coupe a fost acoperit până la momentul prezentării oficiale. IDENTITATE DE MARCĂ Noua siglă Dacia Odată cu Sandero s-a lansat şi noua siglă Dacia. Mai simplă şi mai „curată“ decât cea pe care o înlocuieşte, aceasta seamănă totuşi cu un desfăcător de capace metalice de bere sau suc pe care tronează numele mărcii din Piteşti scris cu majuscule şi de culoare albastră. Albastrul a fost păstrat, potrivit directorului general Dacia François Fourmont, „pentru continuitate“.
PROGRES
Modelul Sandero se distanţează uşor de imaginea de maşină ieftină Modelul Sandero seamănă mai mult cu Renault Clio III decât cu Dacia Logan. Cu dimensiuni compacte (4,2 metri lungime, 1,75 metri lăţime) şi forme rotunjite, ba chiar cu materiale şi finisaje ceva mai bune la interior, Sandero se detaşează drept cea mai arătoasă Dacia din toate timpurile. Maşina nu rămâne datoare la capitolul spaţiu. Ampatamentul de 2,59 metri garantează loc decent pentru picioarele pasagerilor din spate, iar portbagajul, cu o capacitate de 320 de litri, rămâne încăpător, chiar dacă nu se poate compara cu cel al Loganului. Plus şi la siguranţă. Dincolo de aspect, Sandero marchează o premieră tehnică pentru constructorul român, fiind primul model echipat cu sistemul asistenţă la frânarea de urgenţă (EBA), în completarea ABS. Potrivit Dacia, prezenţa EBA reduce cu aproximativ 20% distanţa necesară opririi în cazul unei decelerări de urgenţă. Gama de motoare nu aduce noutăţi. Vor fi disponibile două unităţi pe benzină (1.4 - 90 CP şi 1.6 - 90 CP) şi una pe motorină, aceasta setată pe două niveluri de putere (1.5 dCI - 70 CP şi 1.5 dCI - 85 CP).