Pe ce am dat cei mai mulţi bani în 2007? Se pare că pe bere, conform companiei de studii de piaţă Nielsen, acest produs înregistrând vânzări totale de aproape 700 milioane de euro.
Pentru al treilea an consecutiv, berea îşi adjudecă primul loc în topul celor mai bine vândute produse-cu menţiunea că statisticile Nielsen nu includ anumite alimente de strictă necesitate, cum ar fi pâinea, carnea proaspătă, fructele şi legumele proaspete.
Românii au cheltuit, aşadar, anul trecut, 2,3 miliarde de lei pentru a petrece, la domiciliu, în compania "blondelor cu guler alb", preferatele majorităţii. Adică o sumă mai mare cu aproape 30% decât în 2006.
Consumul de bere creşte de la an la an, indiferent de condiţiile climaterice, pierzând, treptat, din "reputaţia" de produs sezonier. Pe lângă faptul că avem de a face cu una dintre industriile cele mai competitive din România şi cu o aglomerare de mărci pe toate segmentele de calitate şi preţ ale pieţei, se pare că românii au devenit extrem de sensibili la campaniile de comunicare a brandurilor, derulate de producători. Pe de altă parte, aceştia din urmă au o contribuţie notabilă în economia românească.
Pentru mai multe informaţii, citiţi ediţia de joi a revistei Capital.
(13:45)