Poliţiştii "vânează" gropile din asfalt

Poliţiştii "vânează" gropile din asfalt

Capcanele de pe principalele străzi şi drumuri naţionale vor fi contabilizate de oamenii legii, care speră să-i convingă apoi pe drumari să le înlăture.

Gropile, canalele descoperite, lipsa indicatoarelor şi a marcajelor, care au transformat atât străzile din marile oraşe, cât şi drumurile naţionale sau autostrăzile în adevărate „capcane ale morţii“, sunt „inventariate“, în aceste zile, de poliţiştii de la Rutieră. Oamenii legii speră că, la finalul «operaţiunii», vor convinge nu numai drumarii, dar şi autorităţile locale să reabiliteze infrastructura care plasează România în topul statelor europene „campioane“ la accidente grave. Drumurile româneşti, cele mai riscante din Europa

„Practic, vom contabiliza drumurile proaste, starea acostamentelor, lipsa indicatoarelor şi a marcajelor, gropile, gurile de canal descoperite şi autovehiculele abandonate pe marginea arterelor principale. Acţiunea va dura zece zile, iar la finalul ei vom comunica toate aceste date administratorilor drumurilor - fie că este vorba despre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), fie că este vorba despre autorităţile locale - pe care sperăm să le ajutăm astfel să remedieze situaţia. Am decis să facem acest lucru acum, deoarece, pe timpul iernii, carosabilul s-a degradat considerabil“, susţin oficialii Poliţiei Rutiere.

Potrivit acestora, administratorii drumurilor vor avea un răgaz de câteva luni pentru a reabilita infrastructura. „Vom face controale pentru a verifica stadiul lucrărilor şi, la nevoie, vom aplica sancţiuni. Sperăm ca, odată problemele remediate, numărul accidentelor rutiere grave să scadă simţitor“, au explicat poliţiştii. Potrivit ultimelor estimări Eurostat, drumurile din România sunt primele în „topul“ celor mai periculoase din Europa.

Concret, studiile arată că, din 32 de state europene, România are cea mai mare rată de fatalitate (rată ce caracterizează riscul producerii de accidente rutiere grave): 6,02 decese la 10.000 de autovehicule. „Valori similare înregistrează şi Letonia, Lituania, Slovacia şi Croaţia, însă, în aceste ţări, parcul auto este mult mai mare decât la noi. Ceea ce demonstrează că incidenţa morţilor în România este mai mare. Şi asta pentru că aici intervin şi alţi factori care generează accidente grave, cum ar fi drumurile proaste“, au explicat specialiştii. Oficialii CNADNR: „Să ne dea poliţia şi soluţii de finanţare“ Oficialii CNADNR nu sunt foarte încântaţi de iniţiativa Poliţiei Rutiere şi susţin că nu au nevoie de acest „inventar“, deoarece au propriul sistem de monitorizare a stării infrastructurii rutiere, care funcţionează de ani de zile. „Ar fi bine dacă cei de la poliţie ne-ar da şi soluţii de finanţare pentru repararea drumurilor“, a declarat, ieri, Florin Dascălu, directorul de întreţinere din cadrul CNADNR. La rândul său, directorul Direcţiei de Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei Capitalei, Gheorghe Udrişte, a dat asigurări că străzile distruse în această iarnă vor fi reparate.

BUCUREŞTI

Aţi descoperit o nouă groapă, sunaţi la 9544!

În lipsa unui sprijin din partea autorităţilor locale sau a drumarilor, poliţiştii speră ca acţiunea lor să fie susţinută de cetăţeni. „În fiecare judeţ, oamenii pot semnala primăriilor obstacolele pe care le întâlnesc în trafic“, spun poliţiştii. Mai mult, Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei a pus la dispoziţia bucureştenilor un număr de telefon şi o adresă de e-mail la care aceştia pot anunţa existenţa unor gropi, canale descoperite sau maşini abandonate pe stradă.

„În situaţia în care conducătorii auto, dar nu numai ei, depistează obstacole în partea carosabilă sau alte deficienţe care pun în pericol siguranţa circulaţiei, sunt rugaţi să ne sesizeze la telefon 9544 sau la adresa de e-mail bpr@b.politiaromana.ro“, au anunţat oficialii BPR.

Ne puteți urmări și pe Google News