Client despăgubit cu 180.000 de euro după ce i-a căzut un bidon de apă în cap
- Virgil Burl ă
- 24 septembrie 2015, 00:00
Incidentul s-a petrecut într-un hypermarket Metro din Băneasa. Compania a fost amendată cu 200.000 de lei, plus daune morale
Compania Metro România a fost condamnată penal de o instanță de judecată și declarată bună de plată după ce un bidon de 5 litri de apă a căzut în capul unui client. Femeia, în vârstă de 64 de ani, a avut nevoie de 100 de zile de îngrijiri medicale, compania fiind acuzată de vătămare corporală din culpă. În urma accidentului, clientei i s-au tasat mai multe vertebre cervicale. Accidentul s-a petrecut la sfârșitul anului 2012, în magazinul din Băneasa al Metro Cash & Carry Romania.
Compania a pretins în urma anchetei interne că nu se poate afla cine e angajatul responsabil de stivuirea defectuoasă a produsului.
Controale independente
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a demarat o serie de controale ulterioare accidentului și a constatat că probemele nu s-au remediat. Compania nici măcar nu s-a prezentat în fața instanței penale să se apere.
Pe 17 septembrie 2015, Curtea de Apel București a decis să condamne Metro la o amendă în cuantum de 200.000 de lei. În același timp judecătorii au decis ca hypermarketul, în paralel cu firma de asigurare, să plătească femeii lovite de bidonul de apă 2.000 de euro daune materiale și 180.000 de euro daune morale.
Prin aceeași decizie au fost despăgubite și spitalele unde a fost operată și tratată victima. 1.158 de lei pentru Spitalul Clinic de Urgență București și 9.963 de lei în favoarea părții civile Spitalul de Urgență Bagdasar Arseni.
Hotărârea Curții de Apel București este definitivă.
Inițial, în mai 2014, Judecătoria Sector 1 a decis achitarea firmei care operează lanțul de hypermarketuri și a lăsat nesoluționate acțiunile civile înaintate de victimă și spitalele unde a fost tratată.
La instanța superioară, după cinci termene de judecată, magistrații au hotărât amendarea companiei și plata despăgubirilor pentru victimă.
Contactat de EVZ, biroul de comunicare al Metro ne-a transmis că nu poate comenta decizia instanței deoarece compania nu a primit, până în acest moment, un document oficial emis de instanță, pe marginea acestui caz.