SC Roşia Montană Gold Corporation SA (RMGC SA) contestă decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) privind suspendarea difuzării spotului publicitar în care câţiva cetăţeni sunt întrebaţi ce ar face cu patru miliarde de dolari, puşi la dispoziţie statului român prin proiectul de exploatare minieră „Roşia Montană”.
Justificarea CNA pentru retragerea reclamei este dată de consultarea paginii de internet a companiei. Astfel, membrii CNA au tras concluzia că suma reală de care ar putea beneficia statul român este de doar 1,8 miliarde dolari. Un proiect complex
„Pe toată durata campaniei, noi am precizat clar care va fi destinaţia celor patru miliarde de dolari. Datele se regăseau atât în mesajul publicitar inserat într-o serie de publicaţii cu difuzare la nivel naţional şi local, cât şi pe website-ul de prezentare a proiectului”, precizează oficialii RMGC SA.
Aceştia mai atrag atenţia celor de la CNA că „prezentarea informaţiilor într-un spot nu se poate face de o manieră exhaustivă, dată fiind complexitatea proiectului”, preferându-se mediatizarea doar a celor mai relevante informaţii.
Întrunit în şedinţă publică pe 23 iunie, CNA a analizat reclama RMGC SA, difuzată pe posturile de radio şi televiziune, şi a considerat că spotul ar oferi informaţii incorecte şi l-a interzis la difuzare. Concluzia Consiliului a fost că publicului i se induc informaţii false. După refacerea clipului publicitar, CNA nu a remarcat o precizare clară asupra sumei reale de care s-ar bucura România în cadrul acestui proiect şi a continuat interzicerea difuzării sale.