„O agenţie de modă m-a păcălit cu 800 de lei”

„O agenţie de modă m-a păcălit cu 800 de lei”

Un tânăr de 21 de ani reclamă faptul că a fost păgubit după ce a semnat un contract cu o agenţie care i-a promis că o să apară în filme şi în reclame.

La începutul acestei luni, Adrian Căldaru a fost oprit de promoterii agenţiei First Face Models la staţia de metrou de la Piaţa Romană şi întrebat dacă vrea să participe la o prezentare despre o oportunitate de carieră.

Încrezător în forţele proprii, tânărul a acceptat să-i însoţească pe aceştia la sediul firmei. Acolo i s-a spus că, dacă va face cursuri la această companie, are şansa să ajungă un model renumit, o să facă reclame şi figuraţie în filme.

Încântat de idee, fără să stea prea mult pe gânduri, bucureşteanul a plătit agenţiei peste 800 de lei şi a semnat un contract. A doua zi, după ce a făcut cercetări amănunţite despre firmă, a vrut să rezilieze contractul, dar i s-a spus că nu-şi mai poate recupera banii.

Oficialii firmei susţin însă că tânărul a făcut plângerea la cererea concurenţei, pentru a le strica imaginea.

„M-au făcut să cred că a dat norocul peste mine”

„La sediul firmei, mi-au spus totul în aşa fel încât să mă facă să cred că a dat norocul peste mine - că voi apărea în reclame, voi face figuraţie în film şi voi participa la prezentări de modă. Însă primul pas pentru a ajunge să fac toate aceste lucruri era să plătesc o taxă de 50 de lei, apoi trebuia să semnez un contract pe termen de un an, dar nu înainte de a plăti alţi 198 de euro”, povesteşte Adrian.

Fermecat de prezentare, a acceptat să plătească taxele şi a semnat contractul. „Din păcate, nu am reuşit să citesc toate punctele din contract, deoarece directoarea sucursalei Bucureşti, sub pretextul că are multă treabă, mi-a cerut să semnez mai repede actele”, susţine tânărul.   A doua zi, bucureşteanul s-a răzgândit, a mers la firmă ca să ceară rezilierea contractului şi să recupereze suma pe care a plătit-o, de peste 800 de lei. „M-am hotărât să reziliez contractul în urma cercetării activităţii firmei şi a forumurilor pe tema politicii agenţiei. Am citit despre multe cazuri în care oamenii nu au realizat nimic prin semnarea contractului”, mai spune Adrian.

A fost invitat să facă o cerere de reziliere, despre care i s-a spus că „va fi aprobată sau nu” peste 30 zile. „Am refuzat să fac această cerere, deoarece ar fi depăşit termenul de 30 zile stipulat în contract în care pot să renunţ la serviciile oferite. De asemenea, fie că o făceam sau nu, mi s-a spus că banii nu mai pot fi recuperaţi sub nicio formă. Practic, agenţia m-a păcălit cu peste 800 de lei”, mai spune Adrian.

Ca să rezolve problema, tânărul a sunat la OPC. „Mi-au spus că atribuţiile lor sunt depăşite în această situaţie şi mi-au recomandat să-i dau în judecată pentru a-mi recupera banii”, spune nemulţumit bucu reşteanul. Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor recomandă tânărului să se adreseze poliţiei şi consideră că acesta a fost indus în eroare la încheierea contractului cu firma First Face Models. REPLICĂ

„A fost pus de concurenţă să facă aceste plângeri”

Directorul de promovare al agenţiei de modă First Face Models spune că nu avea cum să rezilieze contractul lui Adrian Căldaru pentru că nu a primit o cerere scrisă în care tânărul să ceară acest lucru.   „Este puţin neobişnuit că a plătit toţi banii de la început, asta însemnând 200 de euro. Majoritatea celor pe care îi recrutăm aleg să plătească acestă sumă în rate. Este vorba despre sabotaj. Cred că concurenţa l-a pus pe băiat să facă toate aceste plângeri ca să ne strice imaginea”, crede Carmen Lazăr, directorul de promovare al First Face Models.

Femeia mai spune că tânărul nu şi-a respectat toate condiţiile contractuale. „Deşi a semnat pentru şedinţele foto, nu a participat la acestea. De aceea, chiar dacă s-ar fi desfăcut contractul, ar fi fost din vina lui. Dacă depunea acea cerere de reziliere a contractului, în 30 de zile afla şi dacă i se dădeau banii înapoi sau nu. În contract este specificat faptul că, dacă se întrerupe contractul, pierde banii. Au fost cazuri când am dat banii înapoi: dacă persoana în cauză s-a îmbolnăvit sau a avut loc un deces în familie”, mai spune Carmen Lazăr.

Notă

În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama

abuzuri la adresa consumator@evz.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News