Pilotul Mihai Dobre, multiplu campion naţional la acrobaţie în aer, nu a reuşit să se salveze pentru că nu avut timp să-şi deschidă paraşuta. Accidentul în urma căruia pilotul Mihai Dobre şi-a pierdut viaţa a aşternut liniştea la Clinceni.
Spectacolul aviatic care trebuia să aibă loc ieri, la care erau aşteptaţi mii de spectatori, a fost anulat. Accidentul a fost anunţat vineri seară, în jurul orei 20.00. Potrivit Ministerului Transporturilor, avionul s-a prăbuşit la aproximativ un kilometru distanţă de pistă, la zece minute de la decolarea de pe Aerodromul Clinceni, după ce una dintre comenzi s-a blocat, iar pilotul nu a mai putut să redreseze aparatul de zbor. Deşi a avut paraşută, pilotul nu a putut să se salveze pentru că timpul a fost prea scurt.
Campion naţional la acrobaţie
Mihai Dobre era comandantul Aerodromului Clinceni, avea 24 de ani şi nu era căsătorit. Directorul Aeroclubului României, Constantin Voicu, a spus despre el că era cel mai bun pilot din ţară la acrobaţii şi îşi dorea să treacă la cursele de linie: „A fost doi ani la rând, în 2007 şi 2008, campion naţional la acrobaţie şi l-am propus pe linide de federaţie să plece, în august, la un concurs european de acrobaţie, în Polonia. Era cel mai bun pilot de acrobaţii din România. Avea un talent peste medie, era foarte spiritual, evoluţiile lui erau cele mai apreciate”. Mihai Dobre avea peste o mie de ore de zbor. Tatăl său, Petre Dobre Ţone, a fost comandant al Aerodromului Clinceni şi director de zbor în cadrul Aeroclubului Român, cu o experienţă în aviaţie de peste 30 de ani. Tânărul comandant avea la activ peste o mie de ore de zbor şi a învăţat să piloteze la Aeroclubul din Clinceni. Comandant la 24 de ani
În 2008 a preluat conducerea Aerodromului Clinceni şi începuse şi cursuri la Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă, pentru a deveni pilot pe aeronavele comerciale. El făcea parte din Lotul Naţional de Acrobaţie „Hawks of România”, alături de piloţii George Florin Rotaru, Goger Attila şi Cătălin Prunariu, fiul celebrului astronaut Dumitru Prunariu. Anchetatorii estimează că primele rezultate ale cercetărilor, care urmează să stabilească cauzele accidentului, se vor afla în aproximativ o săptămână, după ce vor fi puse cap la cap toate probele adunate.
BILANŢ NEGRU
Avioane de acrobaţie implicate în accidente
În ultimii ani au avut loc mai multe accidente în care au fost implicate avioane de acrobaţie.
Anul trecut, Cătălin Prunariu, fiul astronautului Dumitru Prunariu, a aterizat forţat după ce a lovit pământul în timpul unei manevre.
În vara anului 2001, unul dintre aparatele de zbor a aceluiaşi Aerodrom din Clinceni s-a prăbuşit la câteva minu te de la decolare. În urma accidentului şi-au pierdut viaţa, Dan Adăscăliţei, comandantul adjunct al Aerodromului şi un elev care se afla în avion.
Tot în 2001, un avion al aeroclubului din Arad făcea alte victime. Aeronava s-a prăbuşit în munţi, în zona Harghitei, şi au murit pilotul, fiica sa şi un elev pilot.
În 2003, la sfârşitul lunii iunie, un pilot de la un aeroclub din Capitală, care zbura deasupra aeroportului din Cluj, a murit în timpul antrenamentului.
Un alt incident, din fericire fără victime, a avut loc în 2004. În zona aerodromului de la Clinceni, un avion care trăgea un planor s-a prăbuşit după câteva momente de la decolare.