CASTING. Aspiranţii la rolul prinţului din prima telenovelă de epocă românească au avut de trecut un „test de foc” alături de Diana Dumitrescu.
Zi lungă şi grea, săptămâna trecută, la studiourile MediaPro din Buftea: mare casting pentru hipermediatizata telenovelă „de epocă”, ce va începe să ruleze pe Acasă TV din această toamnă. Personajul pentru care se căuta un interpret în prima zi de casting - Prinţul Mihail - nu este unul dintre personajele principale în scenariul telenovelei, dar, ne asigură producătorii, „are importanţa sa”. La casting s-au prezentat câţiva „consacraţi”: Liviu Vârciu, Adrian Ştefan, Jorge, Corneliu Ulici, Răzvan Fodor sau Emil Măndănac (ultimii doi aveau deja atribuite roluri în viitoarea superproducţie, dar li s-a propus să fie „testaţi” şi pentru rolul Mihail), plus alţi şase tineri actori.
„Aspiranţii” s-au îmbrăcat frumos în costume de ofiţer „de epocă”, elegante şi pline de fireturi, şi au ascultat indicaţiile regizorului Iura Luncaşu. În principiu, ceea ce trebuiau ei să facă era „să agaţe” (respectând, doar până la un punct însă, regulile curtoaziei) o tânără fată, retrasă din sala de bal într-o cameră separată (s-a filmat în decorul casei lui Don Luciano din „Regina”), în urma unui incident cu o rivală. Fata respectivă - „domnişoara Polixenia” - este doar bogată, nu şi de condiţie nobilă, astfel încât, în realitate, Mihail o dispreţuieşte, o consideră de condiţie proastă, o „parvenită”; nu îl interesează decât banii ei.
„Gândiţi-vă că este fata lui Becali”, le-a explicat concurenţilor Iura, pentru ca să le fie clar. La un moment dat, prinţul sare peste regulile de politeţe şi o „pupă pe gură”, sperând că ea va ceda. Îşi poate permite, doar e o „ţărancă” parvenită, nu cineva într-adevăr de viţă nobilă (aşa cum este Mihail). Pentru uzanţele epocii, gestul este incalificabil, astfel încât Polixenia se retrage furioasă. Încercând să o reţină, tânărul, care suferea de tuberculoză, cade pradă unui acces furibund de tuse. Răzvan Fodor, un seducător fără chef Pentru această scenă-test, Polixenia a fost interpretată de Diana Dumitrescu. Îmbrăcată într-o rochie de epocă şi coafată ca doamnele din înalta societate a vremii, Diana a trebuit să redea, cu talent, pentru fiecare dintre candidaţii la rol, „fiţele” personajului Polixenia. Surpriză, însă, pentru cei aflaţi în platou: nici unul dintre concurenţi nu reuşea să „execute” un sărut obraznic, „à la Clark Gable”, astfel încât Diana Dumitrescu - „fata lui Becali” - rămânea, la fiecare probă, nesărutată, se smulgea rapid de lângă Mihail, iar replica ei - „Domnule, vă rog frumos să nu se mai întâmple!” - părea complet lipsită de sens. Cei prezenţi (care urmăreau „spectacolul” pe o plasmă, într-o cameră alăturată) se simţeau tentaţi să facă „galerie” şi să strige - ca în „vremurile de aur” ale copilăriei, când mergeau la cinematografele de cartier - „Pup-o, bă!”. Cei doi bărbaţi, aflaţi printre „spectatori”, mai că s-ar fi dus şi ei să dea o probă şi s-o „sărute” pe Diana Dumitrescu, unul dintre ei având, de altfel, antecedente „pe platouri”. Concurentul care „a punctat” cel mai consistent a fost cel care a reuşit săi pună o mână pe fund Dianei Dumitrescu (preambul pentru sărutul „romantic”), ceea ce a dat sens replicii ei cu „Să nu se mai întâmple!”. Cel mai lipsit de interes a părut Răzvan Fodor (care avea deja, de altfel, un rol în care este distribuit în telenovelă): deşi a intrat sigur pe el, Fodor s-a încurcat şi şi-a cerut scuze (ceea ce a dus la reluarea filmării), a modificat replicile şi ordinea lor şi, obosit şi afectat, n-a schiţat niciun gest pentru „a atenta” la onoarea Polixeniei. Trucuri şi efecte Toţi participanţii, în schimb, au „tuşit” foarte-foarte artistic, părând că-şi varsă plămânii, unii ajungând chiar până la a se tăvăli, „în chinuri”, pe podea. Explicaţia acestei situaţii ne-a fost dată de regizorul Iura Luncaşu: „Timiditatea. Plus că cei mai mulţi nu sunt actori profesionişti şi ştiu că, în general, în teatru şi în film, săruturile se „falsifică”, de aceea nu au curaj.
Ceea ce mă interesa, de fapt, nu era asta, ci naturaleţea lor, autenticitatea, felul în care intră în personaj. Cei mai mulţi vin aici hotărâţi să obţină rolul, cu fel de fel de trucuri şi efecte, şi treaba mea este să-i fac să renunţe la aceste trucuri”. După prima probă, producătorii au ales să păstreze în cursă şase dintre candidaţi: Răzvan Fodor, Liviu Vârciu, Adrian Ştefan, Emil Măndănac, Andrei Roşu şi Jorge.
Cei selecţionaţi au trebuit să treacă prin a doua probă - un dialog cu un cerşetor violent, interpretat de Marian Râlea -, apoi finaliştii - Emil Măndănac, Andrei Ştefan şi Liviu Vârciu - au mai dat o probă, una „de forţă”, împreună cu Diana Dumitrescu. În această scenă, scrisă ad-hoc de Simona Macovei, cei trei trebuiau să arate că au curajul să-şi ia viaţa, spunându-şi replicile cu pistolul la tâmplă. Într-un final, producătorii au decis: Emil Măndănac va fi cel care îi va da viaţă Prinţului Mihail în prima telenovelă românească de epocă. Rolul pe care Emil trebuia să îl joace iniţial a fost disputat, în aceeaşi zi, de Liviu Vârciu şi Adrian Ştefan şi obţinut de cel din urmă. TELENOVELĂ
Se întâmplă la 1900… Primul serial autohton de acest tip va fi cea mai scumpă producţie românească de până acum, susţin reprezentanţii postului Acasă, care păstrează, însă, secrete detaliile producţiei. Până acum nu au „transpirat” nici măcar titlul filmului, nici subiectul telenovelei (nu se ştie decât că se întâmplă pe la „1900 toamna”).
Au fost aflate doar numele câtorva dintre cei implicaţi în acest nou proiect: numele scenaristei - Simona Macovei, numele producătorului general - Ruxandra Ion, numele unuia dintre viitorii regizori - Iura Luncaşu - şi, cel mai important, numele câtorva dintre „monştrii sacri” care vor apărea în distribuţie: Florina Cercel, Gheorghe Dinică, Marin Moraru, Diana Dumitrescu, Marian Râlea.
Vineri, în cea de-a doua zi de casting, au venit în Buftea aproape 150 de copii, femei şi bărbaţi, care s-au înscris pe site-ul postului Acasă. Numai 36 dintre cei veniţi la casting au reuşit, primind roluri de ofiţeri, băcani, vânzători, lampagii, covrigari, coşari, feciori în casă, doamne din înalta societate.