Incredibila poveste a ciocolatei ISIS. Care este „legătura” cu jihadiştii. Ce s-a întâmplat cu ea

Incredibila poveste a ciocolatei ISIS. Care este „legătura” cu jihadiştii. Ce s-a întâmplat cu ea

Celebra marcă de dulciuri belgiană ISIS a fost nevoită să-și schimbe numele din cauza asemănării cu sigla grupării jihadiste Statul Islamic.

De-acum încolo se va numi Libeert, care este numele de familie al companiei, a relatat ziarul spaniol El Pais.

În timp ce Statul Islamic (ISIS, în engleză) lupta pentru a prelua controlul asupra localității siriene Kobane, în micul oraș Comines din sudul Belgiei cu circa 20.000 de locuitori, ciocolata începea să se...deterioreze în magazia fabricii în așteptarea comenzilor care nu mai veneau. Situația se prelungea din octombrie anul trecut.

Numele făcea rău

Proprietarii au estimat că au pierdut între 50.000 și 100.000 de euro. Italo-elvețiană, marca veche de aproape o sută de ani s-a văzut obligată să-și schimbe numele din cauza conotației ce trimite la jihadiștii care luptă în Irak și Siria, decapitând și arzând oameni de vii. "Numele făcea mult rău afacerii", a recunoscut Désirée Libeert, fiica proprietarului acestei companii fondate în 1923.

Numele făcea totodată trimitere la 'zeița egipteană a dragostei și frumuseții', explică Désirée. A fost un ghinion faptul că au optat fără să știe pentru un cuvânt care mai târziu avea să fie citat la știrile negative de mass-media din întreaga lume. Când conotația teroristă a denumirii ISIS a început să se extindă anul trecut pe întreaga planetă, familia Libeert a remarcat că cererea la produsele lor a început să scadă. Ciocolatele ISIS nu și-au mai găsit loc între cele 5.000 tone de dulciuri fabricate anual de această firmă de familie. Iar tabletele care așteptau în magazie să fie distribuite sub acest nume au avut alte destinații decât cele prevăzute inițial, precum Spania, Franța și Suedia.

Vrea să întoarcă pagina

Înainte de Sărbătorile de anul trecut s-au înregistrat pierderi de până la 100.000 de euro. La discuțiile privind un nou nume, la care au participat cei cinci parteneri ai familei, s-a avut inițial în vedere denumirea de 'Liberty' ca un concept total opus terorismului. Însă până la urmă s-a optat pentru Libeert — destul de asemănător — pentru ambalajele dulciurilor acestei fabrici.

La 1 ianuarie 2014, partenerii companiei, care folosește în prezent 150 de angajați și are încasări de 35 de milioane de euro anual, au decis să schimbe acronimul (ISIS, de la Italo Suisse Italo Suisse). 'Crea confuzie privind originile noastre', susține directoarea acestei firme care se consideră sută la sută belgiană. Potrivit ei, stră-străbunicul său a venit în Elveția pentru a "investiga și studia tehnicile ciocolatei".

Firma de familie, care are un moștenitor în vârstă de numai doi ani, vrea să întoarcă pagina și să continue să facă ceea ce știe de nouă decenii: "Ciocolată belgiană bazată pe o rețetă secretă de familie pe care o cunosc doar cinci membri”.