Marile reţele de electronice, electrocasnice şi IT&C au comercializat, anul trecut, de trei ori mai multe notebookuri faţă de 2007.
Nivelul de vânzări a fost în creştere până în luna septembrie, când au fost vizibile primele semne ale crizei economice. În prezent, dinamica este cu 30% sub aceeaşi perioadă din 2008.
Reprezentanţii companiilor susţin că majoritatea clienţilor preferă laptopurile de nivel entry şi mediu, cu preţuri cuprinse între 300 şi 450 euro. Doi dintre cei mai mari retaileri susţin că au comercializat, anul trecut, în jur de 60.000 de bucăţi fiecare, de trei ori mai multe faţă de 2007. „Flamingo International a vândut notebookuri în valoare de 103 milioane de lei“, afirmă directorul executiv al Flamingo, Jiri Rizek. Potrivit acestuia, rezultatele au fost determinate de vânzările foarte bune realizate în prima jumătate a anului. Pe de altă parte, cei de la Altex susţin că „un rol important în evoluţia vânzărilor în 2008 l-a avut campania de promovarea a pachetelor promoţionale formate din laptopuri cu abonament la internet mobil oferit de Orange, campanie derulată în trimestrul IV“, arată datele înregistrate de Altex România.
Debutul acestui an se arată însă mai puţin optimist. „Vânzările au scăzut deja, în condiţiile în care oamenii se gândesc de două ori dacă vor să facă o astfel de investiţie. Circa 80% dintre clienţii de anul trecut, de exemplu, achiziţionau un laptop în special pentru că era la modă“, afirmă Adrian Furnică, director de vânzări la Depozitul de calculatoare. Acesta susţine că, odată cu evoluţia tehnologiilor, preţurile au mai scăzut.