Primele disponibilizări în retail

Primele disponibilizări în retail

Grupul german de retail Metro, prezent şi în România, a lansat un program de îmbunătăţire a performanţei care, printre altele, prevede renunţarea la unităţile neprofitabile şi reduceri de personal.

"Scopul este de a asigura o dezvoltare profitabilă pe termen lung. Urmărim îmbunătăţirea profitului cu 1,5 miliarde de euro până în 2012, sau chiar mai departe. Jumătate din această sumă va reprezenta reducerea cheltuielilor", se arată într-un comunicat al Metro.

Una din măsurile pe care Metro le va lua pentru creşterea profitabilitţii va fi descentralizarea la nivel decizional pentru afacerile de bază.

În plus, pentru a armoniza planul de afaceri cu cerinţele pieţei, Metro Cash & Carry îşi va gestiona activităţile în principal din trei regiuni, respectiv Europa de Vest, Europa de Est şi Asia.

"Cu noua structură, vom mări gradul de libertate în afaceri al diviziilor de vânzări. Centrele cu probleme vor fi închise, dacă nu pot fi facute profitabile", potrivit sursei citate.

Pe de altă parte, implementarea programului va duce la schimbarea structurii personalului.

În pofida climatului de afaceri curent, un principiu fundamental pentru companie va rămâne dezvoltarea prin expansiune internaţională.

Vânzările Metro au urcat cu 15,3% în Europa de Est anul trecut, la 18,1 miliarde euro, de la 15,7 miliarde euro în 2007, însă dinamica din primele nouă luni ale 2008 a încetinit semnificativ în ultimul trimestru.

Grupul german opera, în România, la finele anului trecut, 44 de magazine, dintre care 24 fac parte din reţeaua Metro Cash & Carry şi 20 funcţionează sub brandul Real.

Ne puteți urmări și pe Google News