Viteza melcului la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov
- Adam Popescu
- 5 ianuarie 2009, 14:39
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a prelungit, din nou, cu aproape o lună, până la 2 februarie, termenul de depunere a ofertelor finale în vederea selectării constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, potrivit Mediafax.
Termenul iniţial pentru depunerea ofertelor finale a fost 15 decembrie 2008, însă acesta a fost prelungit până la 5 ianuarie 2009.
Ministerul Transporturilor a preselectat anul trecut patru consorţii pentru construcţia tronsonului. Primul consorţiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis şi Eurovia Housing&Contructions.
A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcătuită din firmele Colas SA, Bouygues Travaux Publics, DTP-Terrassement SA şi Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT.
Al treilea consorţiu reuneşte companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al patrulea este consorţiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Braşov Consonoi Bilfinger Berger Porr.
Tronsonul Comarnic-Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2 kilometri) şi Predeal-Braşov (21,8 kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte.
Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani a tronsonului în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro, inclusiv TVA, astfel că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.