DRIVE-TEST EVZ: Chevrolet Orlando - înzestrat, fără mari speranţe
- Adam Popescu
- 10 decembrie 2010, 13:24
Monovolumul compact cu şapte locuri Chevrolet Orlando, dezvoltat pe platforma tehnică utilizată şi de Opel Astra, va fi comercializat în România de la începutul anului viitor.
Chevrolet a prezentat monovolumul compact Orlando la Salonul Auto de la Paris din luna octombrie. Noul model de familie cu şapte locuri, pe care l-am testat, în premieră, la Valencia, va apărea în showroomurile mărcii din România în februarie 2011.
General Motors a dezvoltat Orlando pe platforma tehnică Delta, aceeaşi care este utilizată şi de berlina compactă Chevrolet Cruze, dar şi de modelul compact Opel Astra. Noul autoturism va fi produs în Coreea de Sud.
Orlando vizează clientela interesată de modelele cu şapte locuri din această clasă: Opel Zafira (un monovolum produs tot de GM), Ford Grand C-Max, Kia Carnival sau Renault Grand Scenic.
Două motoare, trei transmisii Gama de motorizări Orlando va fi alcătuită dintr-o unitate normal aspirată pe benzină de 1.8 litri, care dezvoltă 141 de cai-putere, şi un turbodiesel de 2.0 litri, disponibil cu 131 sau 163 de cai-putere - ultimă versiune pe care am condus-o, zilele trecute, în Spania.
Motorul de 1.8 litri dispune de o transmisie manuală cu 5+1 trepte, iar cel de 2.0 litri de una cu 6+1 rapoarte. Cea mai puternică versiune poate fi echipată şi cu o cutie de viteze automată 6+1.
Minimum 14.790 de euro
Noul monovolum va fi comercializat pe trei niveluri de echipare, cu preţuri care pornesc de la 14.790 de euro cu TVA inlclus (1.8-141 CP). Cea mai accesibilă variantă alimentată cu motorină va costa 17.490 de euro cu TVA inclus.
În dotarea standard se vor regăsi, între altele, un set de şase airbaguri, sistemele electronice de asistenţă ABS şi ESP, aerul condiţionat, oglinzile şi geamurile faţă cu acţionare electrică, precum şi un radio-CD (MP3).
La interior, cele trei rânduri de scaune sunt dispuse în stil amfiteatru (succesiv mai sus), pentru a oferi pasagerilor o vizibilitate superioară către exterior. Dacă prima banchetă asigură un spaţiu suficient şi pentru cei mai bine crescuţi, pe al treilea rând de scaune ar putea pleca la drum lung doar doi copii (moment în care capacitatea portbagajului este serios limitată). Pe drumurile impecabile din jurul Valenciei, ajutat şi de cel mai puternic motor disponibil în gamă, Orlando şi-a arătat calităţile de maşină făcută pentru călătorii de vacanţă.
Relaxant, acesta este cuvântul care ar putea fi cel mai bine asociat cu temperamentul monovolumului, care se simte cel mai bine pe autostradă, la viteze de croazieră. Am fost plăcut surprinşi atât de flexibilitatea motorului turbodiesel, cât şi de precizia cutiei manuale de viteze. Pentru confort suplimentar, recomandăm transmisia automată, care schimbă aproape insesizabil şi nu este surprinsă decât arareori pe picior greşit (a se citi: într-o treaptă nepotrivită) în trafic.
Un segment neprietenos
Mai mult ca sigur, Orlando nu va reuşi să schimbe atitudinea clientului autohton faţă de monovolume - numai berlinele mari, premium şi limuzinele de lux se vând mai slab în România. Ceea ce îi stă, totuşi, în putere modelului propus de Chevrolet este să-i incomodeze pe liderii segmentului, care nu excelează prin performanţe comerciale deosebite.