Teodor Frolu la Evenimentele Zilei: "Urbanismul modern se face în jurul omului" | VIDEO

Teodor Frolu la Evenimentele Zilei: "Urbanismul modern se face în jurul omului" | VIDEO

Invitaţi ai emisiunii "Evenimentele Zilei", arhitecţii Teodor Frolu şi Dorin Ştefan, au abordat problema dezvoltării sustenabile a Bucureştiului, comparându-l cu Londra.

Discutând pe marginea interviului acordat de Peter Bishop în care dezbate nevoia de dezvoltare a infrastructurii uşoare, cei doi arhitecţi au punctat importanţa rezolvării problemelor care derivă din numărul prea mare de maşini din centrul Bucureştiului. "Eu cred că este foarte important într-un oraş cu valoare istorică semnificativă, aşa cum este Bucureştiul, ca aceasta să fie apreciată la justa valoare. Iar investiţiile care se fac, mai ales în acest centru vechi foarte frumos, să fie făcute în jurul zonelor pietonale şi a cicliştilor, dar mai ales ţinând cont de oameni. Pentru asta trebuie dezvoltată puternic viaţa culturală, artistică, care ar putea transforma Bucureştiul într-o capitală europeană minunată", declara arhitectul britanic într-un interviu pentru EVZ. Peter Bishop vorbeşte despre problemele Bucureştiului într-o manieră relaxată, crede Dorin Ştefan, explicând această detaşare prin poziţionarea britanicului. "E politic corect să vorbeşti frumos într-un oraş care nu are tot ce i-ar trebui pentru a deveni un oraş european". Din punctul de vedere al arhitectului, Bucureştiul încă se confruntă cu o problemă a traficului auto intens, în timp de societatea londoneză a reuşit să îl mai limiteze datorită măririi taxei de acces în centrul capitalei britanice. Bucureştiul suferă din cauza maşinilor Cât priveşte dezvoltarea urbanistică a Bucureştiului, arhitectul Teodor Frolu consideră că a apus vremea dezvoltării urbanistice care se făcea în jurul maşinii. "Acum oraşul se ridică în jurul omului", precizând că Bucureştiul încă suferă de pe urma parcărilor din epoca ceauşistă. "Cât priveşte crearea de locuri de parcare, aş pune asta la îndoială în orice oraş. Dacă ai avea mulţi bani şi le-ai face subteran şi ai putea rezolva şi problema traficului urban, poate aş fi de acord. Dar, în lumea de astăzi, cu toţii trebuie să luăm decizii grele despre ceea ce economiştii numesc costurile de oportunitate pentru o investiţie. General vorbind, construirea de parcări este costisitoare, iar banii respectivi ar aduce mult mai multe beneficii în termeni de spaţii verzi create sau de zone pietonale, dedicate artei. Iar unul dintre lucrurile care mă deranjează în multe oraşe este suma enormă cheltuită pe proiecte de infrastructură grea, în timp ce doar 20% din fonduri merg către infrastructura uşoară, care ar transforma oraşele în locuri minunate pentru plimbări şi mers cu bicicleta", a mai spus arhitectul britanic.

Ne puteți urmări și pe Google News