Românii beau vin de 400 milioane de euro, în 2010

Românii beau vin de 400 milioane de euro, în 2010

Românii au consumat, anul acesta, mai puţin vin îmbuteliat decât în 2008 sau în 2009. Consumul de vinuri îmbuteliate a scăzut de la 500 milioane de euro, în 2008, când producătorii au marcat un vârf al vânzărilor, la 350-400 de milioane de euro, cât estimează că va fi valoarea pieţei în 2010.

"Piaţa de retail a scăzut cu 12%. Dacă va fi un Crăciun bun, scăderea se va reduce la 7%. Aceeaşi regulă se aplică şi la vinuri", a declarat Daniel Negrescu, brand manager la Murfatlar.

Vânzările de vinuri din portofoliul Murfatlar au crescut, în luna decembrie din anii 2007-2008, cu de la 50 şi până la 100%, în funcţie de brand. În 2009, creşterea a fost de 30-60% faţă de o lună normală.

Importurile de vinuri se cifrează la 2% din piaţă, potrivit datelor furnizate de Cramele Recaş.

Piaţa vinului îmbuteliat, deşi este în creştere, are de suferit din cauza autoconsumului, pe care specialiştii îl evaluează ca având o valoare egală cu piaţa oficială.

Ne puteți urmări și pe Google News