Noua generaţie Nissan Micra tânjeşte după popularitate

Noua generaţie Nissan Micra tânjeşte după popularitate

Autoturismul japonez de clasă mică promite preţuri atractive, costuri de utilizare scăzute şi, pentru cei pretenţioşi, o mulţime de echipamente întâlnite mai ales în segmentele superioare.

Micra nu mai e ce-a fost. Odată cu apariţia crossoverului Juke, Nissan şi-a reconsiderat strategia în segmentul subcompact. Micra trebuie să îşi asume un nou rol – acela de model aducător de volume consistente la vânzări. Clienţii extra vaganţi sunt tentaţi de acum cu Juke.

A patra generaţie a primului model japonez care a primit titlul "Maşina anului în Europa" (se întâmpla în 1993) va fi lansată comercial în România la finele acestui an cu sarcina precisă de a se cocoţa în topul clasei B – poziţie care a rămas necunoscută actualei generaţii Micra.

Pentru războiul de anduranţă pe care îl va da cu liderii segmentului (Ford Fiesta, Chevrolet Aveo şi VW Polo), dar şi cu o armată de alte modele robuste (Skoda Fabia, Mazda2 şi Fiat Punto – între altele), Nissan a înzestrat Micra cât s-a priceput de bine.

Importatorul local promite preţuri atractive (sub 10.000 de euro cu TVA inclusă – acesta este singurul reper disponibil momentan) şi costuri de utilizare scăzute (garantate în primul rând de noul motor, care consumă puţin şi nu atrage taxe importante).

Deşi a vizat reducerea costurilor de producţie pentru acest model – demers lesne observabil datorită materialelor fără pretenţii utilizate la interior – Nissan a făcut, paradoxal, un mic tur de forţă tehnologic cu Micra - o nouă platformă tehnică, un nou motor (cu trei cilindri, pe benzină, de 1.2 litri) şi, pentru cei cu adevărat pretenţioşi, o mulţime de echipamente întâlnite mai ales în segmentele superioare.

Altături de ESP-ul şi cele şase airbaguri oferite standard, Micra poate fi echipat cu climatizare automată, cruise-control, plafon panoramic, scaune încălzite, senzori de parcare şi sistem de navigaţie.

INFORMAŢII ESENŢIALE

Nissan Micra

  • Lungime/lăţime/înălţime: 3,78/1,67/1,52 metri
  • Motor: benzină, 1.198 cmc, 80 CP, 110 Nm, Euro 5
  • Transmisie: 2x4, 5+1 M / 2x4 CVT
  • Performanţe: 13,7 / 14,5 sec (0-100 km/h), 170 / 161 km/h (vit. max.)
  • Consum oficial mixt: 5 / 5,4 l/100 km
  • Consum în test: 6 / 6,3 l/100 km (în oraş), 7,1 / 7,5 l/100 km (mixt)
  • Emisii CO2: 115 / 125 g/km
  • Dotări de bază (selecţie): şase airbaguri, ABS, ESP, radio-CD (MP3/ AUX), închidere centralizată, servodirecţie, volan reglabil
  • Disponibilitate: din noiembrie

MODELE CONCURENTE

  • Chevrolet Aveo

Dimensiuni: 3,92/1,68/1,50 metri. Motoare: 1.2 – 84 CP, 1.4 – 100 CP. Preţ minim cu TVA: 11.050 euro.

  • Volkswagen Polo

Dimensiuni: 3,97/1,68/1,46 metri. Motoare: 1.2 – 70 CP, 1.4 – 85 CP, 1.2 TSI – 105 CP, 1.6 TDI – 75/90/105 CP. Preţ minim cu TVA: 11.123 euro.

  • Ford Fiesta

Dimensiuni: 3,95/1,72/1,48 metri Motoare: 1.25 – 60/82 CP, 1.4 – 96 CP, 1.6 – 120 CP, 1.6 TDCi – 68 CP, 1.6 TDCi – 95 CP. Preţ minim cu TVA: 11.850 euro.

Ne puteți urmări și pe Google News