Odată cu prima bicicletă îţi cumperi timp liber, aer curat, sănătate şi, nu în ultimul rând, confort. Tocmai de aceea un ghid despre cum să îţi alegi bicicleta potrivită ţi-ar fi util înainte de a porni la cumpărături.
În primul rând trebuie să te hotărăşti ce-ţi doreşti să faci cu bicicleta ta. Astfel încât, dacă vrei să te plimbi prin parc, să urci pe munte sau pe dealuri alege un mountain bike. Dacă vrei să mergi pe sârmă, ia-ţi un BMX sau o bicicleta de trail, pentru acrobaţii. Iar dacă pur şi simplu vrei să îţi cumperi o bicicletă care să îţi ţină loc de tramvai sau metrou, alege o bicicletă urbană. „Pentru cine vrea să-şi cumpere o bicicletă de oraş, trebuie să se orienteze spre modele care îţi oferă o poziţie comodă, verticală. Noi pledăm pentru verticalitate pe bicicletă din motive nenumărate, de la sănătatea spatelui, până la modul în care vezi ce se întâmplă în trafic, în intersecţii, continuând cu modul în care vezi oraşul”, potrivit lui Cosmin, proprietarul magazinului velo Ciclop. Manualul tehnic al unei biciclete bune Pe o bicicletă trebuie să stai comod, să nu te doară spatele, genunchii sau gleznele, cadrul să nu fie prea înalt, iar şaua suficient de lungă şi confortabilă. Astfel, cadrul trebuie să fie realizat din titaniu, crom sau aluminiu pentru ca bicicleta să fie mai uşoară. Potrivit site-ului românesc www.freerider.ro, în cazul unei biciclete oţelul iese din discuţie. În ceea ce priveşte dimensiunile bicicletei, aceasta trebuie să fie în funcţie de greutatea şi înălţimea ta. O metodă de afla ce cadru ţi se potriveşte este după lungimea piciorului. Spre exemplu, pentru un picior lung de 80 cm, înălţimea cadrului trebuie să fie de 46 cm. Înălţimea medie a unui cadru este de jumătăte de metru. Totuşi cea mai la îndemână metodă e să te urci pe bicicletă şi să pui piciorul drept pe pedală. Dacă înălţimea cadrului e potrivită, piciorul ar trebui să fie întins pentru a atinge corect pedala. Acestea sunt sfaturile kinetoterapeutului Radu Popescu. Preţul=calitate Calitatea fabricaţiei, materialul din care este realizat cadrul, rezistenţa cât şi componentele, fac diferenţa de preţ între biciclete. O bicicletă urbană bună poate fi achiziţionată cu un buget de la 1.600 de lei, la 3.000 şi 600 lei pentru una la mâna a doua adusă din Olanda şi recondiţionată. Preţul unei biciclete de munte calitative porneşte de la aproximativ 1.500 de lei şi poate ajunge la câteva mii de euro. Rezistă tentaţiei de a cumpăra ceva ieftin pentru a nu merge prea des la service.
- Consultă HARTA VELO a Bucureştiului pentru a afla unde sunt magazinele şi service-urile de biciclete din oraş.
De unde cumpăr bicicleta? Deşi multe magazine de biciclete au şi opţiune coşului de cumpărături online, vânzători aceloraşi magazine recomandă să vă plimbaţi cu bicicleta înainte de a o cumpăra. Fă-ţi timp şi colindă magazinele locale, aici vei găsi cei mai buni specialişti în domeniu. Încearcă mai multe modele şi decide-te asupra celei perfecte numai după ce-ai cerut cel puţin două păreri avizate. „În supermarketuri se găsesc de cele mai multe ori biciclete ieftine, cu dotări proaste, la care nu ţi se asigură nici măcar service-ul. Supermarketurile româneşti aduc nişte biciclete care sunt până în 5-6 milioane, ori o bicicletă nouă, la preţul acesta nu poate fi o bicicletă buna” precizează Cosmin. Matei şi-a cumpărat o bicicletă mai scumpă din dorinţa de a avea ceva calitativ şi durabil, în defavoarea unui lucru care costă mai puţin, dar care rezistă tot atât de puţin. “Bicicleta este multifuncţională, e un mountain bike cu suspensie pe faţă şi e la fel de bună pentru bordurile şi groprile din Bucureşti, pe cât e pentru munte”. O variantă accesibilă finaciar ar fi să vă construiţi propria bicicletă, cumpărând-o pe bucaţi. Ofertele noi, cât şi la mâna a doua, se găsesc atât la distribuitorii locali, cât şi pe site-uri de specialitate. Nu rataţi mâine pe evz.ro, în cadrul campaniei Pe Două Roţi, experienţa redactorului Evz Dan Arsenie. El a traversat Capitala de la sud la nord pe bicicletă. CITIŢI ŞI: Evz.ro porneşte campania „Pe două roţi” Cu bicicleta în marele oraş: "Unu m-a luat pe capotă. Dar lumea se obişnuieşte cu noi" Cu bicicleta în trafic, un gest kamikaze? Trebuie schimbat Codul Rutier? Oraşele europene se întrec între ele în Săptămâna Europeană a Mobilităţii Bicicletele şi edilii: "E ceva prea nou şi îi sperie" Activist: Mai întâi trebuie creată infrastructură, bicicliştii ies singuri Cum prindem din urmă bicicleta olandeză