Ofertă în Londra: decoraţiuni de Crăciun în plină vară
- Adam Popescu
- 3 august 2010, 18:03
Proprietarii magazinului magazinul Selfridges din londra s-au gândit să vină în întâmpinarea clienţilor cu o ofertă mai puţin obişnuită în plin sezon estival: ornamente de Crăciun, pentru toate buzunarele şi aproape pentru toate gusturile.
Motivaţia proprietarilor magazinului Selfridges de pe strada Oxford din capitala Marii Britanii este simplă: anul trecut, vânzarea de decoraţiuni de Crăciun, organizată tot în luna august, a mers mai bine decât în anul precedent, când veniturile au fost mai mari comparativ cu 2007. Mai exact, vânzările din august 2009 au fost aproape duble comparativ cu cele realitzate în august 2008. Aşa că, anul acesta au inaugurat "târgul de Crăciun" mai devreme cu câteva zile.
Clienţii pot alege un suvenir dintre cele 90.000 de produse expuse, preţurile acestora variind între 6 şi 500 de lire sterline. În schimbul celor 500 de lire, echivalentul a aproape 607 euro, clientul poate pleca acasă cu un măgar în mărime naturală.
Clienţi de pe întreg mapamondul, aflaţi în vizită la Londra, sunt fericiţi că pot cumpăra globuri, ghirlande sau îngeraşi din sticlă în plină vară, pentru că, aşa cum spune o turistă din Scoţia, citată de Reuters, "produsele specifice Crăciunului sunt irezistibile".
În schimb, alţi turişti spun că sărbătoarea Crăciunului este special şi datorită faptului că se celebrează într-o anumită perioadă a anului, o singură dată pe an. Astfel, ofertele retailerilor, care pun la vânzare ornamente de Crăciun în plină vară nu face decât să ştirbească farmecul acestuia.
Promoţiile atrag clienţii în magazine
Până la Crăciun mai sunt 145 de zile. Însă comercianţii au găsit o metodă de a atrage clienţii în magazine în perioade considerate "moarte": îşi promovează produsele prin campanii, care implică fie reduceri de preţuri, fie punerea pe rafturi a unor produse care se vând, de regulă, numai într-o anumită perioadă a anului.
Potrivit unor studii recente, ponderea clienţilor care fac cumpărături pentru Crăciun în timpul anului este de numai 5-7%. Însă, odată atras în magazin printr-o promoţie, clientul poate fi convins să cumpere câte ceva.