Plan de rezervă pentru linia Otopeni – Gara de Nord. Trenurile, înlocuite cu autobuze pentru EURO
- Adrian Dumitru
- 4 septembrie 2019, 08:58
Au rămas 9 luni până la EURO, turneu în cadrul căruia România va găzdui un meci din optimile de finală și trei din faza grupelor, pe Arena Națională.
De trei zile au început lucrările la linia de tren de 2,95 kilometri, care va facilita transportul rapid pe traseul Otopeni – Gara de Nord, după ce ministrul Cuc a ieșit în luna iunie cu promisiuni mari: „constructorul român care a câștigat licitația și-a asumat să-l finalizeze (n.r. - proiectul) până la sfârșitul lunii mai 2020”.
UEFA și-a dat acordul
Declarațiile ministrului Transporturilor sunt privite cu scepticism în spațiul public, iar în cazul în care proiectul nu va fi gata la timp, se au în vedere deja soluții de rezervă:
„Totul ține de constructor. Au dat totul pe mâna unui constructor care zice că va fi gata. În caz contrar, nu e cazul să nu se mai organizeze EURO. Eu am înțeles că și dacă nu se va termina proiectul, este o soluție de back-up cu autocare și culoarul special care va fi liber doar pentru mașinile de la EURO. E o soluție pe care UEFA a agreat-o. Federația Română de Fotbal a făcut înțelegerea cu Primăria București. Cred că va fi de la Otopeni până la hoteluri sau până spre stadioane”, a dezvăluit Andrei Nourescu, consilier la Ministerul Tineretului și Sportului.
„Să se ducă acasă!”
Cei de la Ministerul Transporturilor cred că CFR Infrastructură, respectiv Arcada Company, își vor onora angajamentul: „Este privit cu scepticism, dar știți câți kilometri sunt? Dacă nici atât nu pot face, trebuie să se ducă acasă!”, este punctul de vedere al unei surse din cadrul Ministerului condus de către Răzvan Cuc. Valoarea proiectului este de 398 de milioane de lei, iar durata contractului este de 14 luni. Astfel, de la Aeroportul „Henri Coandă” la Gara de Nord, vor putea fi parcurși în total 20 de kilometri în 22 de minute.