Filmul de la Pro TV, inamicul "X Factor"

Filmul de la Pro TV, inamicul "X Factor"

Debutul mega-show-ului internaţional nu i-a convins pe români să aleagă Antena 1. Postul a fost depăşit de un film cu John Travolta în rol principal.

Prima ediţie X Factor de la Antena 1 a ratat "la mustaţă" poziţia de lider de audienţă. Sâmbătă, faţă în faţă cu telespectatorii, formatul internaţional ce ar fi trebuit să scrie istorie la Antena 1 a trecut pe locul doi în preferinţe, la doar o sutime de blockbusterul cu spioni de la Pro TV, "Din Paris, cu dragoste".

În timp ce Antena 1 difuza prima ediţie a emisiunii "X Factor", în intervalul orar 20.20 - 21.49, Pro TV a fost lider de audienţă pe publicul comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, din mediul urban, cu o medie de 5,6 puncte de rating, faţă de Antena 1 care s-a clasat cu prima ediţie a show-ului pe locul al doilea cu 5,5 rating.

Un alt punct de vedere

Uşor diferită este părerea oficialilor de la Antena 1, care consideră că "X Factor" a fost lider pe targetul all urban, dar şi pe targetul 15-54 urban.

"Suntem mândri de acest produs şi considerăm că este cea mai bună producţie tv de pe piaţa locală. Telespectatorii au apreciat show-ul şi momentele pline de emoţie şi de tensiune. Poziţia de lider pe targetul all urban şi vârful de audienţă de 28,6% share şi 9.5% rating la nivelul targetului 15-54 urban demonstrează că românii au ales «X Factor»", susţine Bogdan Stratula, Station Manager Antena 1.

Românii gustă spectacolele cu talente variate

În comunicatul emis de Antena 1, cifrele de audienţă vorbesc de peste 1 milion de telespectatori în minutul de aur. Nu cu multe luni în urmă, în februarie, când a debutat showul "Românii au talent" la ProTv, cifrele au plasat emisiunea în topul celor mai urmărite emisiuni de divertisment din 2004 încoace, cu peste patru milioane de telespectatori din întreaga ţară, în minutul de aur, iar audienţa a continuat să crescă spectaculos.

Ţinând cont că formatul "X Factor" achiziţionat de Antena 1 nu a suferit modificări faţă de original, dar şi că îl are ca regizor pe Sergio Lazarov, producător în Spania al unor emisiuni ca "Spaniolii au talent" şi "X Factor", se poate specula că reţeta englezească de succes nu a prins din prima la publicul din România.

Un alt "inamic" important s-a dovedit a fi pentru "X Factor" vremea frumoasă de afară, dar şi "Zilele Bucureştiului", mulţi dintre români preferând să să-şi petreacă ultimele seri călduroase ale toamnei la terase.

EDIŢIILE DE WEEKEND

Michael Jackson, interpretat de un militar

Sâmbătă şi duminică, "X Factor" a prezentat, de la 20.20, câte o ediţie realizată din montajul înregistrărilor făcute în perioada preselecţiilor. În prima ediţie, telespectatorii au avut ocazia să vadă o parte dintre concurenţii veniţi la audiţiile din Bucureşti şi Timişoara. De la muzică de petrecere, la "I feel good" Sâmbătă, telespectatorii au urmărit-o pe Irina Florea, tânăra de doar 17 ani din Jimbolia, care a impresionat juriul şi l-a făcut pe Adrian Sînă să exclame: "Vreau să plătesc un bilet la concertul tău". <iframe width="560" height="410" src="http://www.youtube.com/embed/-Rz4sc6VUkQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Ea a fost şi concurenta la care s-a înregistrat minutul de aur al emisiunii, peste un milion de telespectatori.

A mai surprins şi o interpretare originală a piesei lui James Brown, "I feel good", făcută de un concurent ce a cântat până acum doar la petreceri.

Ediţia de ieri seară l-a adus pe "Cel mai bun Michael Jackson pe care l-am vazut în ultimul an!", după părerea lui Mihai Morar. Radu Ion este cadru militar si a ales sa interpreteze "Billie Jean", piesa lui Michael Jackson. El a primit trei de "Da" din partea juriului.

"X FACTOR"

Debut şi în Statele Unite

Emisiunea începe în această toamnă şi în SUA. Un format apropiat de popularul "American Idol", "X Factor" este o producţie difuzată tot de Fox Broadcasting Company. Este o situaţie asemănătoare cu cea din Antena Group care a hotărât, la puţin timp după lansarea proiectului "X Factor", să mai facă o investiţie importantă în ceea ce va fi "Romanian Idol", varianta adaptată a emisiunii create de Simon Fuller.

În Marea Britanie, din 2004 şi până acum, ratingul "X Factor" a crescut de la 9,7 milioane de telespectatori la 17,2 milioane.

Ne puteți urmări și pe Google News