"Am pariat la meciul lui Bute şi am fost păcălit"

"Am pariat la meciul lui Bute şi am fost păcălit"

Doi bărbaţi reclamă faptul că au fost induşi în eroare de modul în care au fost formulate pariurile la meciul de box Bute-Mendy şi că au fost înşelaţi.

O casă de jocuri de noroc a propus o ofertă din care se înţelege că acordă câştiguri pentru cei care nimereau învingătorii la puncte ai reprizelor în meciul Bute vs Mendy. De fapt, pariurile erau doar pentru victoria prin abandonul adversarului. Formularea ambiguă a ofertei ne-a fost sesizată de doi jucători de ocazie, Traian Bondei din Brăila şi fiul său, Dragoş Cristian Bondei, din Cluj. "Cu o zi înainte de gongul luptei, adică pe 8 iulie, am pariat cu fiul meu la acest meci. Probleme de sănătate grave şi alte situaţii dificile de ordin personal m-au făcut să îmi încerc norocul. Speram că aşa, în cazul în care voi câştiga, să pot să-mi redresez situaţia financiare. Am venituri lunare de 1.100 de lei, din care 400 îi dau pe medicamente şi, în plus, a trebuit să cheltuiesc peste 2.200 de lei pe câteva consultaţii medicale", îşi începe povestea Traian Bondei (71 de ani). Suma pe care cei doi pariori au jucat-o este de aproape 200 de lei. Valoarea câştigurilor prognozate de pe cele două bilete se ridica la aproape 2.600 de lei. Pariul cu bucluc Mai concret, problema ridicată este următoarea. "La Stanleybet era înaintea evenimentului sportiv o ofertă de pariuri cu un conţinut de genul «Bute vs Mendy/ rounds/ to win in round 1» şi aşa în continuare, cu toate reprizele. Cum un meci de box se joacă pe reprize, fiecare dintre acestea are un învingător la puncte, care nu este neapărat şi cel final. Eu aşa am înţeles pariul, nu era clar. Eu am pariat pe câştigătorii, la puncte, ai fiecărei reprize", ne-a declarat brăileanul. A doua zi după victoria lui Bute, acesta s-a dus la casa de pariuri să vadă cine a câştigat fiecare repriză, observând că acest tip de rezultate nu erau afişate. "Am intrat în agenţie şi am întrebat când le afişează. Atunci am aflat că se interpretează pariul în sensul învingătorului prin KO într-o anumită rundă. Am fost pus să reclam la Bucureşti. Am reclamat, fără răspuns", ne-a mai explicat acesta. "Jucătorul îşi asumă vina neînţelegerii pariului" Reprezentanţii operatorului de pariuri sportive ne-au explicat că neînţelegerea corectă a unui pariu cade în responsabilitatea jucătorului.

"În oferta de pariere pentru meciul Bute vs Mendy am avut ca tipuri de pariuri Rezultat Final (1, X, 2), pariere pe câştigarea meciului în runda "X" (câştigător în runda 1, câştigător în runda 2, etc...) respectiv câştigător la Puncte. Conform Regulamentului de Funcţionare a Jocului pentru Pariuri în Cota Fixă: Orice neînţelegeri cu privire la interpretarea dispoziţiilor prezentului Re gulament nu conferă Clienţilor care invocă aceste ne înţelegeri drepturi care nu sunt prevăzute în Regulament (ex.: dreptul la restituirea Mizei întrucât Clientul pretinde că, din eroare, a crezut că pariul are un alt obiect; dreptul la câştig întrucât în opinia Clientului, dar contrar Regulamentului, un pariu este câştigător etc.)", ni s-a răspuns de la Departamentul de Calitate din cadrul Stanleybet. "Clientul e obligat să verifice datele de pe bilet. Dacă constată date eronate, poate cere remedierea în 5 minute de la emiterea biletului, nu mai târziu de ora începerii evenimentului“. SALVIU MACARIE, Departamentul de Calitate din cadrul Stanleybet PRACTICI INCORECTE OPC-ul poate decide corectitudinea pariurilor Singura şansă a celor doi pariori de a-şi recupera presupusa pagubă este să treacă pe la Protecţia Consumatorului. "Cei doi petenţi trebuie să se adreseze comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor de pe raza judeţelor de domiciliu, respectiv Brăila şi Cluj", ni s-a comunicat de la Cabinetul Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Cazul celor doi jucători la pariuri pare să se încadreze la practici comerciale incorecte.

"Având în vedere faptul că problema celor doi consumatori a fost determinată de modul de prezentare al informaţiei, în principiu se poate solicita sprijinul comisariatelor locale pentru protecţia consumatorilor. În speţă, poate fi vorba de o încălcare a dispoziţiilor Legii 363/2007 privind practicile comerciale incorecte, respectiv o practică comercială înşelătoare care prin modul de prezentare induce sau este susceptibilă să inducă în eroare consumatorul, determinându-l să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o. Comisariatele pentru protecţia consumatorilor sunt cele mai în măsură să stabilească dacă o anumită practică este incorectă şi să aplice sancţiuni contravenţionale", a fost sfatul oferit de Mihai Titichi, avocat şi expert al Centrului European al Consumatorilor din România. 42% din reclamaţii, juste În ceea ce priveşte serviciile de pariuri, de la începutul anului şi până în prezent au fost înregistrate 26 de reclamaţii, 11 (42%) dintre acestea fiind întemeiate, potrvit ANPC. "Reclamaţiile care în urma cercetării s-au dovedit a fi întemeiate au vizat, în principal: neacordarea câştigului; data evenimentului greşit afişată; refuz primire bilet şi bilete plasate pentru alt turneu", potrivit ANPC.

Ne puteți urmări și pe Google News