Bucureşti: prima noapte cu autobuze pe străzi

Bucureşti: prima noapte cu autobuze pe străzi

Călătoriile vor fi monitorizate video, iar controlorii vor verifica biletele. Maşinile vor circula, din această noapte, pe 23 de trasee şi vor acoperi toate cartierele.

După o pauză de 21 de ani, autobuzele RATB-ului vor circula din nou noaptea. Numai că, acum, în staţii nu va mai opri „Rata”, ci un autobuz Mercedes EURO 4, dotat cu cameră de supraveghere video şi cu aer con diţionat.

Autorităţile spun că au luat această măsură pentru ca bucureştenii să fie în siguranţă. "Am decis să circule doar autobuze cu sistem video pentru că aşa va putea fi monitorizată călătoria, iar incidentele rămân înregistrate", a explicat purtătorul de cuvânt al Regiei de Transport Bucureşti, Brânduşa Raecean.

Şi călătoria pe blat va fi monitorizată. Echipe formate din controlori şi jandarmi vor circula noaptea şi vor verifica dacă pasagerii au carduri de călătorie. În caz că nu au, aceştia vor fi amendaţi.

"Buton de panică" pentru şoferi

Şoferii de pe autobuze vor ţine legătura cu dispeceratul Poliţiei şi, în caz că are loc un incident, aceştia pot cere ajutor. "Am discutat cu reprezentanţii Regiei şi am pus pe hârtie câteva măsuri. Ce pot să spun este că şoferii vor ţine permanent legătura cu dispeceratul de poliţie, pot închide uşile dacă este ceva. Planul de acţiuni îl vom anunţa când va fi gata", a explicat şeful Poliţiei Locale a Capitalei, Ion Ţincu.

Acesta a mai adăugat că se vor face razii noaptea, iar poliţiştii locali vor fi prezenţi pe traseul autobuzelor. Totodată, fiecare mijloc de transport în comun este monitorizat de la centru de comandă al Regiei, prin GPS.

Taximetriştii sunt resemnaţi: "Oricum nu mai circulăm"

Introducerea transportului în comun pe timpul nopţii reprezintă o concurenţă serioasă pentru taximetrişti. Realitatea este însă alta. Întrebaţi dacă vor avea mai puţine curse, taximetriştii au dat un răspuns surprinzător: că nu mai circulă noaptea.

"Nu vom fi afectaţi. De ce? Pentru că oricum nu mai avem activitate. Sunt puţine comenzi, asta din cauza crizei", a explicat şeful firmei de taximetrie CrisTaxi, Anghel Ilie.

Din seara aceasta, autobuzele vor circula toată noaptea, pe 23 de trasee. Maşinile vor face legătura între centru şi periferia oraşului, toate ajungând în Piaţa Unirii. Toate drumurile duc în centru Autobuzele vor circula, între orele 23.00-1.00 şi 5.00-6.00, la un interval de 30 minute, iar între orele 1.00-5.00, la 60 de minute. „Am ales aceste trasee pentru că specialiştii RATB au stabilit că majoritatea călătorilor vor să ajungă noaptea în centru sau din centru spre periferie. Traseele sunt radiale şi acoperă toate cartierele bucureştene", a explicat Brânduşa Raecean. 

"Vor circula doar autobuze Mercedes EURO4, dotate cu camere video, iar şoferii vor ţine legătura permanent cu dispeceratul Poliţiei Locale“ BRÂNDUŞA RAECEAN, purtător de cuvânt

RATB LEGE

Transportul public va ajunge în toate localităţile

Fiecare Consiliu Judeţean va fi obligat să înfiinţeze un serviciu de transport în comun. Autobuzele vor trebui să treacă prin toate localităţile, iar patronii de maxi- taxi vor putea folosi pe trasee şi autobuze deţinute de firmă sau administrate în baza unui contract de leasing. Asta prevede noua lege a serviciului de transport public local, care a intrat în vigoare pe data de 11 iulie.

RATB-ul bucureştean nu va mai merge în Ilfov

Parlamentarii au mai decis ca transportul public din judeţul Ilfov să nu mai fie asigurat de autorităţile bucureştene, atât în ceea ce priveşte maşinile, cât şi finanţarea. Astfel, autobuzele Regiei de Transport Bucureşti nu vor mai putea trece graniţa Capitalei.

"Este bună măsura. Aşa, fiecare autoritate locală îşi va gestiona propriul serviciu de transport în comun", a explicat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu. Potrivit acestuia, nici până în prezent, Consiliul Judeţean Ilfov nu şi-a achitat datoria pe care o are faţă de muncipalitate, astfel că traseele s-au restrâns, iar autobuzele mai opresc doar în localităţile unde primarii şi-au plătit datoriile. "În 2010 aveau de achitat 25 de milioane de lei. Au plătit foarte puţin din această sumă. Nu cred că au bani ca să-şi facă propriul serviciu de transport", au explicat surse municipale.

Numai că, legea obligă Consiliul Judeţean Ilfov să se ocupe de "serviciul de transport public de persoane, prin curse regulate, pe traseele dintre municipiul Bucureşti şi localităţiile judeţului Ilfov". O călătorie cu RATB-ul prin Ilfov costă 1,5 lei, respectiv, 2,5 lei pentru traseele mai lungi de 20 de kilometri, iar diferenţa dintre costul real şi preţul biletului trebuia acoperită- 76%, de CJ Ilfov, restul banilor fiind plătiţi de Primăria Capitalei.

Ne puteți urmări și pe Google News