Zgura de la ArcelorMittal Galați, folosită pentru drumuri

Zgura de la ArcelorMittal Galați, folosită pentru drumuri

Guvernul ar putea folosi la construcția de drumuri zgura produsă de combinatului siderurgic ArcelorMittal Galați, potrivit șeful Gărzii Naționale de Mediu, Silvian Ionescu.

În schimb, compania va avea mai mult timp pentru închiderea haldei de zgură. Potrivit lui Silvian Ionescu, ministrul Mediului, Laszlo Borbely a semnat deja o scrisoare prin care i-a solicitat o  domnului Le Gall (Thierry Le Gall, CEO ArcelorMittal Galați - n. r.) o întâlnire. ”Probabil că aceasta va avea loc în trei – domnul Le Gall, domnul Borbely și doamna ministru Elena Udrea – şi se referă la folosirea depozitului de zgură pentru construcţia de drumuri în România. Pentru asta va veni şi doamna Udrea, pentru că este vorba despre acel program naţional 10.000 de kilometri de drumuri. În acest caz nu vorbim doar de depozitul de la Galaţi, ci şi despre celelalte din ţară care aparţin ArcelorMittal”, a explicat  șeful Gărzii Naționale de Mediu. 1,5-2 milioane de tone de zgură pe an El a adăugat că, la proiectele curente de infrastructură, România ar putea consuma 1,5-2 milioane de tone de zgură pe an. Potrivit lui Ionescu, dacă această propunere se va concretiza, statul român nu ar trebui să mai dea vreun ban pe zgura de la Galați. ”După ce am produs-o cu sudoarea frunţii părinţilor noştri, nu este cazul să mai plătim pentru ea încă o dată. Foarte multă lume se gândea că este zgura combinatului şi să o mai plătim încă o dată. O să se pună la dispoziţia statului român”, a spus oficialul. În schimb, firma va primi o extindere a perioadei de închidere a haldei de zgură. ”Combinatul ar putea primi în schimbul zgurii o păsuire în ce priveşte termenul limită la care halda ar trebui închisă. Pe baza acestui lucru, vom putea să avem argumentul şi curajul să mergem la Comisia Europeană şi să cerem deplasarea termenului de conformare pe mediu a haldei de zgură de la Galaţi din 2014 câţiva ani mai încolo", a mai spus comisarul general. Halda de zgură a combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi a fost dată în folosinţă în 1968. De atunci, în haldă s-au adunat aproape 60 de milioane de tone de deşeuri industriale rezultate din procesul de fabricare a oţelului. Este vorba de zgură de furnal, zgură de oţelărie, cărămizi, var, praf de calcar, steril şi fier vechi. De exemplu, şoseaua-dig dintre Galaţi şi Brăila a fost construită cu zgură din combinatul gălăţean.