Al doilea "Pasaj Basarab". Sorin Oprescu vrea autostradă în centrul Capitalei
- Antoaneta Etves
- 28 iunie 2011, 18:45
Primăria Capitalei a pus în dezbatere publică un proiect ce prevede construirea unui drum expres, care să aibă un traseu aproximativ paralel cu bulevardul Iuliu Maniu din sectorul 6 al Capitalei.
Pasajul ar urma să se desprindă din Autostrada București-Pitești, după intersecția acesteia cu calea ferată București-Videle, printr-un nod de circulație denivelat. Drumul, care se va numi "Penetrație Splaiul Independenței-Ciurel-Autostrada București-Pitești"- București sector 6, Chiajna, ar urma să fluidizeze mai multe trasee din Capitală, susțin specialiștii angajați de Municipalitate pentru a realiza acest proiect. Astfel, direcția oraș-autostradă ar urma să se racordeze direct la podul Autostrăzii A1 peste calea ferată, direcția A1-bulevardul Iuliu Maniu se menține prin actualul traseu, iar traseul Iuliu Maniu-Autosteada A1 se realizează prin ”desfundarea” actualei rampe a pasajului peste calea ferată și realizarea unei legături la sol cu drumul expres, se specifică în proiectul care are toate avizele ministerelor și semnătura primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu. Drumul Expres ar urma să aibă, la început, două benzi pe sens, late de opt metri fiecare. Acesta va continua de-a lungul canalului Argeș, în zona complexelor comerciale, porțiune în care va avea trei benzi late de 10,5 metri pe fiecare sens de mers, o zonă de separare a sensurilor de mers, lată de trei metri, artere de deservire locală de șapte metri și trotuare ce vor măsura cinci metri fiecare. Noul drum va trece și peste calea ferată În ceea ce privește intersectarea drumului expres cu centura Capitalei și cu calea ferată, specialiștii propun realizarea unui pasaj suprateran care să aibă și ”bretele” la sol, adică drum de coborâre și de urcare pe pasaj. După șoseaua de centură, drumul expres ar urma să treacă de la partea de nord a canalului (în zona de vest a centurii) pe partea de sud a canalului Argeș (în zona de est a centurii), astfel încât acest drum să fie în totalitate pe teritoriul orașului București. Pe tronsonul cuprins între Șoseaua de Centură și stația de epurare, drumul va avea trei benzi de circulație pe sens, trotuare late de cinci metri, dar și drumuri locale late de șapte metri. Se va ameanaja și o zonă verde care va avea o lățime de opt metri, se mai precizează în proiect. La intersecția cu Uverturii-1 Decembrie 1918, un nou pasaj suprateran Atunci când drumul expres va ajunge la instersecția Drumului Uverturii cu strada 1 Decemebrie 1918, s-a propus a fi realizat un nou pasaj suprateran. De aici și până la șoseaua Virtuții, drumul va avea o lățime de 10,5 metri pe fiecare sens, două artere locale și trotuare la fel de late de șapte metrii. La intersecția noului drum cu Șoseaua Virtuții va exista pasaj suprateran, iar legarea drumului cu arterele din stânga și dreapta se va realizat prin amenajarea unor intersecții de tip ”treflă”, se mai specifică în proiectul pus în dezbatere publică. În ceea ce privește racordarea drumului expres la Splaiul Dâmboviței, vor exista două rampe, una pe malul stâng și una pe malul drept. ”Pentru asigurarea legăturii între Splaiul Independenței cu strada Popvăț Petru s-a impus realizarea unei supralărgiri în zona de rampă cu șapte metri a carosabilului și cu trei metri a trotuarului. Au fost introduse piste pentru bicicliști cu o lățime de doi metrii pe trotuarului drumului expres și pe arterele majore din județul Ilfov, care fac parte din proiect”, se specifică în avizul dat de specialiștii Ministerului Transporturilor pentru acest proiect.
Click pe poză pentru mai multe detalii
Locuitorii din zonă și mai multe ONG-uri se opun proiectului În timp ce Municipalitatea susține că noul drum va decongestiona traficul de la bulevardul Iuliu Maniu, locuitorii zonei, mai mulți ingineri și ONG-uri susțin că noul drum va bloca și mai mult zona. ”Soluția propusă de Primăria Capitalei este una foarte costisitoare, constând în realizarea unui pasaj suprateran în zona Șoseaua Virtuții-Lacul Ciurel și a unui drum expres care, de fapt, este o autostradă paralelă cu bulevardul Iuliu Maniu. De asemenea, urmează ca descărcarea traficului din A1 să se realizeze direct în centrul Capitalei, pe aliniametul Spaliul Independenței-Piața Unirii, ceea ce va conduce la ambuteiaje, poluare și zgomote”, este de părere inginerul Victor Rausse. În urmă cu două săptămâni, Sorin Oprescu, edilul Capitalei, a participat la ceremonia de inaugurare a celui mai aşteptat proiect de infrastructură din Bucureşti, Pasajul Basarab. CITIŢI ŞI:
- Cine a dat votul de aur pentru Pasajul Basarab
- Maşinile au făcut coadă la Pasajul Basarab| FOTO
- Ce priveliște se vede de pe Pasajul Basarab | VIDEO
- Cum se vede Pasajul Basarab din elicopter | FOTOREPORTAJ
- Pasajul Basarab, deschis cu fast și fără aviz. Vezi cum arată după inaugurare | VIDEO