Românii cumpără tot mai multe aparate foto, televizoare şi calculatoare

Românii cumpără tot mai multe aparate foto, televizoare şi calculatoare

Românii au reluat achiziţiile de electronice şi electrocasnice. În primul trimestru al acestui an este pentru prima dată în ultimii doi ani când vânzările bunurilor de folosinţă îndelungată au crescut comparativ cu aceeaşi perioadă din anul precedent, potrivit studiului GfK Temax.

Astfel, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 10,7% faţă de primul trimestru din 2010, până la valoarea de 307 milioane de euro.

Chiar dacă aproape toate sectoarele monitorizate de GfK Temax au cunoscut o revenire, cele mai mari performanţe le-au avut sectoarele foto şi IT. Creşterea din IT a fost de peste 25%.

Totodată, în primul trimestru al acestui an, au crescut şi vânzările de electrocasnice mici, cu 6,5%.

Vânzările de electrocasnice mari şi cele din sectorul Telecom au rămas relativ stabile. Piaţa echipamentelor de birou continuă sa întâmpine dificultăţi, înregistrând o scădere de peste 20%.

Segmentul foto a ieşit din recesiune Cu vânzări totale de de 9 milioane de euro în primul trimestru, începutul acestui an a fost de bun augur pentru sectorul foto. Vânzările de camere digitale au crescut în primele trei luni cu 28,6% atât pe segmentul compactelor, cât şi pe cel al D-SLR-urilor. Aparatele din gama D-SLR au fost apreciate în special de consumatorii profesionişti

Vânzările de rame foto digitale s-au menţinut un nivel similar cu cel din primul trimestru al anului trecut.

"Se pare că, cel puţin în cazul sectorului foto, punctul cel mai de jos al recesiunii a fost atins anul trecut", spun reprezentanţii GfK.

Tabletele, viitoarele vedete IT

Sectorul IT a generat cele mai mari vânzări, în primele trei luni, în domeniul electronicelor şi electrocasnicelor, în valoare de 101 milioane de euro, cu 26% peste valoarea din primul trimestru al anului trecut, potrivit studiului GfK Temax.

Creşterea a fost generată în principal de segmentul computerelor portabile, urmat şi de alte produse precum monitoarele, perifericele (camere web, mauşi şi tastaturi) şi chiar segmentul de PC desktop-uri.

În IT au fost lansate noi categorii de produse, webbooks sau tablete, dispozitive aflate la limita dintre IT şi telecom. Pentru moment, această categorie a înregistrat cifre de vânzări mici, dar are potenţialul de a deveni o viitoare vedetă în universul IT/telecom datorită avantajelor de mobilitate, flexibilitate şi o interfaţă de utilizare prietenoasă.

Electronicele de larg consum au potenţial

În acest domeniu, vânzările au crescut cu aproximativ 15% comparativ cu primul trimestru din 2010, ajungând la 65 milioane de euro.

Întreaga piaţă este ridicată de vânzările de televizoare cu ecran plat. Superstarul electronicelor, televizorul cu ecran plat, a fost singurul de pe aceasta piaţă care în a înregistrat, în primul trimestru al anului, rate de creştere de două cifre.

În afară de o evoluţie pozitivă timidă în sectorul dispozitivelor de navigaţie, datorată în mare parte vânzărilor de produse cu preţuri foarte atractive, toate celelalte electronice încă înregistrează valori negative.

Ne puteți urmări și pe Google News