Ce-i aşteaptă pe constructorii de autostrăzi care nu respectă contractele

Ce-i aşteaptă pe constructorii de autostrăzi care nu respectă contractele

Anca Boagiu, ministrul transporturilor şi infrastructurii, a anunţat astăzi o serie de noi reguli cu privire la contractele noi ce urmează să fie semnate pentru execuţia celor 183 de kilometri de autostradă de pe Coridorul 4.

Constructorii care vor întârzia cu termenele de execuţie sau nu vor respecta punctele de referinţă stabilite de autorităţi în ceea ce priveşte ritmul şi calitatea lucrărilor vor fi amendaţi cu până la 500.000 de euro, a anunţat Anca Boagiu, în cadrul Forumului "Infrastructură Inteligentă în Europa de Sud-Est".

Evenimentul, organizat de Forum Invest şi susţinut de Evenimentul zilei, se derulează pe parcursul a două zile, în care au loc seminari şi mese rotunde pe teme de infrastructură de transport, mediu, fonduri europene cu responsabili din mai multe ţări din regiune.

Limita penalităţilor de întârziere, în funcţie de caz, poate merge însă până la 15% din valoarea de contract acceptată. De asemenea, antreprenorii nu vor mai putea cere majorări ale preţului de execuţie cu mai mult de 10% din valoarea specificată în contract.

Ne puteți urmări și pe Google News

O altă prevedere importantă specificată în noul set de reguli este aceea potrivit căreia nu se vor mai putea formula revendicări de extindere de timp şi costuri suplimentare de către constructor pe motivul nepredării terenurilor, iar acesta nu va putea suspenda lucrările pe motiv că programul său prevede a se lucra pe o secţiune inaccesibilă. În acest sens, antreprenorul va lucra pe secţiunile libere dând timp beneficiarului pentru a obţine terenurile şi documentaţiile necesare.

Toleranţă zero la încălcările noilor contracte În ceea ce priveşte programul de execuţie, antreprenorul îi va remite inginerului un program de lucru detaliat în termen de 28 de zile de la data de începere a lucrarilor şi va remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.

De asemenea, antreprenorul va fi obligat să ia măsuri pentru întocmirea documentaţiei complete pentru obţinerea autorizaţiei de construire, în caz contrar fiind aplicate penalităţi.

În privinţa ritmului evoluţiei lucrărilor, controlul progresului acestora se va face printr-un sistem de puncte de referinţă, care va permite urmărirea facilă a progreselor şi identificarea intârzierilor.

Ministrul a mai anunţat că noii antreprenori care vor prelua proiectele vor fi trataţi la fel de ferm, indiferent de ţara de provenineţă a acestora. "Statul are deja de recuperat 40 de milioane de euro din penalităţile impuse constructorilor care până acum nu şi-au respectat angajamentele, iar acesta trebuie privit drept un semnal clar ca acesta nu mai are de gând să fie păgubit de nimeni", a precizat Boagiu în acelaşi context.

Ministrul a anunţat, astăzi, rezilierea contractului cu consorţiul care a câştigat contractul pentru execuţia tronsonului Moara Vlăsiei-Ploieşti.