90% din români vor să consume, nu să economisească. Mobilele, o prioritate
- Raluca Florescu
- 5 aprilie 2011, 13:47
Circa 90% dintre români doresc să majoreze cheltuielile pentru consum în următoarele 12 luni, în timp ce 14% vor să majoreze economiile, potrivit unui studiu realizat de compania de credite de consum Cetelem, în cadrul a 13 ţări din Uniunea Europeană.
Potrivit studiului, tendinţele din Europa de Est diferă de cele din ţările mai dezvoltate de la nivelul UE. Astfel, dacă cetăţenii din România, Ungaria şi Polonia aleg în acest an consumul în defavoarea economiilor, locuitorii din Spania, Franţa, Portugalia şi Marea Britanie sunt mai degrabă preocupaţi de economisire. Spre exemplu, circa 58% dintre britanici doresc să crescă nivelul economiilor, potrivit studiului.
Pe un loc important topul priorităţilor de consum se află telefoane mobile în România, ca şi în restul ţărilor din Uniunea Europeană.
Telefonul mobil, cheltuială prioritară
Astfel, potrivit rezultatelor studiului, în fruntea priorităţilor de consum ale europenilor se află cheltuielile care ţin de călătorii, acestea fiind urmate de cele pejntru produsele electrocasnice, pentru amenajări pentru locuinţe şi pentru telefoanele mobile.
"În România se observă însă o precupare mai accentuată pentru amenajările de locuinţe, dar telefoanele mobile sunt, ca şi în restul Uniunii Europene, una dintre priorităţi", a spus Miruna Senciuc, director comercial în cadrul Cetelem România.
În opinia acesteia, nevoile de bază ale românilor, cum ar fi cele care ţin de amenajarea locuinţei, sunt încă nesatisfăcute, şi de aceea se regăsesc încă în topul priorităţilor de cheltuieli ale românilor.
Studiul a fost efectuat pe un eşention de 8.700 de persoane, câte 500 din fiecare ţară. Ţările cuprinse în studiu sunt Germania, Marea Britanie, Belgia, Franţa, Italia, Spania, Portugalia, Ungaria, Polonia, Cehia, România, Slovacia şi Rusia.
Comparativ cu locuitorii celorlalte ţări cuprinse în studiu, românii dispun de cele mai mici venituri, a spus Miruna Senciuc. Potrivit cercetării, nivelul de la care românii consideră că o cheltuială devine semnificativă este de 219 euro, în timp ce în Marea Britanie această sumă este 456 de euro.