Centrul Civic a lui Ceauşescu, reînviat de aleşii generali

Centrul Civic a lui Ceauşescu, reînviat de aleşii generali

Aleşii generali ai Capitalei au votat construirea de poduri pietonale, trotuare mai late şi zone închise circulaţiei auto. Acestea sunt câteva dintre proiectele care se vor pune în practică prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) prin care se vrea revitalizarea zonei centrale a Capitalei.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU propune 39 de proiecte, cu 45 de subproiecte conexe. 13 proiecte sunt condiţionate de achiziţii de teren sau de parteneriate cu instituţii precum Parlamentul. În plus, pentru anumite proiecte de o complexitate ridicată, precum reconfigurarea unor spaţii publice majore, se propune realizarea de concursuri internaţionale de soluţii.

Concret, în strategie se propune crearea unei infrastructuri rutiere şi pietonale adecvate, care să rezolve problema traficului, a parcărilor, dar şi să nască noi spaţii pietonale şi să pună într-un circuit facil monumentele istorice şi turistice.
Recuperarea monumentelor, o prioritate Unul dintre cele mai importante proiecte propuse de specialiştii consorţului este reconectarea zonei de sud a Dâmboviţei cu Centrul Istoric. Unirea celor două zone ar urma să se realizeze prin intermediul a două poduri: Mirea Vodă şi Podul Calicilor. "Astfel, se recuperează monumente istorice şi obiective turistice ascunse şi greu accesibile în prezent (mănăstirea Antim, palatul Bragadiru, Piaţa de Flori Coşbuc). Reconectarea acestei zone va revitaliza Bulevardul Libertăţii şi Palatul Parlamentului, Casa Academiei Romane, care de ani de zile nu reuşesc să îşi consolideze atractivitatea şi în mod sistematic nu sunt puse în valoare. Problemele majore pentru refacerea unităţii în spaţiul Central Bucureşti constau în lipsa de conectivitate între nordul şi sudul Dâmboviţei şi lipsa de atractivitate a Dâmboviţei pe această zonă centrală. Dâmboviţa a fost tratată ca o lucrare de infrastructură utilitară, nu ca un element valoros din punct de vedere urban. Nu poţi sa nu observi cu ochiul liber diferenţa de densitate şi aglomeraţie din partea de nord a Dâmboviţei, (zona Lipscani, Brezoianu) comparativ cu zona Naţiunile Unite sau Bd Libertăţii. Au fost distruse două artere principale şi două poduri. Calea Rahovei şi Uranus drenau cu fluxuri de utilizatori cele două zone, iar Podul Mircea Voda şi Podul Calicilor faceau legătura acestora cu partea de nord", scrie în strategie. Specialiştii consorţiului propun realizarea acestor poduri exclusiv pietonale şi dezvoltarea de noi trasee turistice ce pot face legătura directă între Centrul istoric şi Palatul Parlamentului în 15 minute pe jos sau cinci minute cu bicicleta sau Mănăstirea Antim - Bulevardul Libertăţii - Şelari în 10 minute. Trotuarele vor fi mai largi Un alt aspect pe care autorităţile speră să-l rezolve prin planul care a câştigat concusrul de soluţii este aglomeraţia din trafic. Potrivit documentului, prioritatea numărul 1 pentru facilitatea circulaţiei auto este de a elimina traficul de tranzit prin zona centrală. Astfel, aceştia propun construirea inelelor de trafic şi a centurii. "Lărgirea la maxim a bulevardelor centrale şi micsorarea trotuarelor în detrimentul parcărilor şi măririi numărului de benzi s-a dovedit că nu este o soluţie", sunt de părere specialiştii firmelor care au câştigat licitaţia. În ceea ce priveşte parcările, aceştia propun realizarea unui sistem de parcări de dimensiuni medii (sub 500 de locuri) care să fie conectate la o infrastructură în care pietonii şi bicicleştii au un spaţiu bine definit şi complet echipat, dar şi conectat şa noduri importante de transport în comun. În plus, autorităţile agrează ideea consorţiului de a învia zona moartă din jurul Palatului Parlamentului. Astfel, aici ar putea apărea în câţiva ani zone de promenadă, de relaxare, dar şi locuri în care se va putea chiar sta pe iarbă pentru un picnic sau a citi o carte. Planul mai prevede crearea unui sistem de străzi pietonale şi eliberarea trotuarelor şi a pieţelor publice de autoturisme.
Prioritatea numărul 1 din PIDU este pietonul, însă nici soluţiile pentru îmbunătăţirea traficului rutier nu au fost ignorate. Astfel, strategia pentru centrul Capitalei cuprinde mai multe proiecte de infrastructură şi managementul traficului: - nod intermodal de transport Piata Romana; - reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Rosetti; - reconfigurare nod intermodal de transport in comun Piata Sf. Gheorghe; - introducere linie tramvai pe ruta Eroii Revolutiei - Viilor - Calea Rahovei - Str. Uranus - Str. Izvor - Vasile Parvan - Calea Plevnei - Bd. Dinicu Golescu - Gara de Nord (Masterplan adaptat) - Introducere linie tramvai Gara de Nord-Calea Grivitei-Str. General Budisteanu-Str. Brezoianu - Izvor - Palatul Parlamentului; - extinderea sistemului de management al traficului pentru inca 50 de intersectii - implementarea unui sistem VMS prin instalarea de panouri cu mesaje variabile, in punctele cheie, conectate la infrastructura de comunicatii dezvoltata in cadrul Sistemului de Management al Traficului si care vor putea afisa in timp real informatii legate de trafic, rute alternative, locuri de parcare; - sisteme de restrictionare si control al accesului auto in zonele prioritar pietonale; - sisteme de management al parcari lor supraterane deschise (parcometre); - sisteme de management al parcarilor supraterane inchise.
"Proiectele din PIDU au o valoare de 200 milioane de euro. O parte dintre ele vor fi realizate cu fonduri europene. Proiectele vor fi terminate în doi ani", a declarat primarul general Sorin Oprescu după lansarea PIDU.

Ne puteți urmări și pe Google News