EXCLUSIV EVZ. Capcana morţii din Pasajul Lujerului. Accidentul a fost provocat din indolență

EXCLUSIV EVZ. Capcana morţii din Pasajul Lujerului. Accidentul a fost provocat din indolență

Evenimentul zilei vă prezintă, în exclusivitate, cauzele care au dus la ciocnirea în lanţ a trei tramvaie în Capitală.

Dacă autorităţile nu iau de urgenţă măsuri, accidentul de ieri, soldat cu peste 70 de răniţi, s-ar putea repeta în fiecare zi. Orice tramvai de pe lina 41 riscă să rămână blocat în Pasajul Lujerului, la fel ca cel de ieri, care a provocat un accident în lanţ, în care au fost implicate alte două tramvaie ce transportau peste 300 de călători. Când pasajul a fost reabilitat, s-a refăcut sistemul de evacuare a apelor pluviale, iar calea de rulare a tramvaielor a fost ridicată puţin mai sus.

"Modificarea este o problemă. Afectează pantograful tramvaielor. El poate sări în orice moment", a explicat, pentru EVZ, Marian Pompiliu, şeful Serviciulu Tehnic al Regiei de Transport în Comun Bucureşti (RATB). Reabilitarea pasajului a fost făcută de către Primăria Capitalei. Lucrarea a început în noiembrie 2009 şi a fost finalizată în 2010. "Nu avem ce face decât să schimbăm tramvaiele de pe linia 41, să punem automate, dacă mai cade pantograful, să fie ridicat automat, nu manual. Că nu putem dărâma pasajul şi să construim altul", a mai adăugat Pompiliu. Tramavaiul blocat nu avea staţie de comunicare O altă cauză a accidentului este lipsa dotării tramvaielor cu staţii de comunicare. Dacă acestea ar fi existat, vatmanul din pasaj ar fi putut anunţa colegii de pe drum că este blocat şi aceştia ar fi încetinit. "Avem puţine. Noi am cerut finanţare la Primăria Capitalei pentru dotarea cu sistem de comunicare radio. Nu am primit. Mergem la vedere până primim. Tramvaiul blocat nu avea staţie", au explicat surse din cadrul Depoului Bucureştii Noi, loc de unde provin cele trei tramvaie care au fost implicate în accidentul rutier. Angajaţi ai mai multor depouri au povestit, pentru EVZ, sub protecţia anonimatului, de frică să nu fie concediaţi, cum se fac reviziile zilnice ale tramvaielor în baze. Potrivit acestora, vatmanii vin seara şi semnalează că nu le merg vitezometrele sau că au stricată vreo piesă din sistemul de alimentare a tramvaiului cu energie electrică. De multe ori, susţin sursele, tramvaiele au aceleaşi defecte dimineaţa, atunci când ies pe traseu. Concidenţă sau nu, acelaşi vagon care a rămas blocat în Pasajul Lujerului a avut o problemă pe traseu, cu o zi înainte, între Casa Presei şi Agronomiei. De vină ar fi fost întrerupătorul automat care face alimentarea tramvaiului cu energie electrică, defecţiune sesizată în depoul Bucureştii Noi de ceva timp, au mai precizat sursele citate de EVZ. Filmul celui mai mare accident de tramvai Trei tramvaie care circulau pe linia 41 s-au ciocnit, ieri dimineaţa, în Pasajul Lujerului. Primul tramvai implicat în accident a rămas defect pe linie, cel de-al doilea a oprit, însă al treilea n-a mai reuşit să oprească la timp şi a lovit cele două tramvaie din faţă, două vehicule sărind de pe linie. Poliţia a demarat o anchetă. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/FxHztcxBqGA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> 70 e numărul victimelor accidentului de ieri. Nouă persoane sunt în stare gravă şi au rămas internate în spital "Modificarea făcută în Pasajul Lujerului este o problemă. Nu avem decât să schimbăm tramvaiele, că nu putem dărâma pasajul MARIN POMPILIU, şef Serviciu Tehnic RATB Citiţi şi:

  • Accident colectiv de muncă în Pasajul Lujerului, în urma ciocnirii a trei tramvaie: "Vatmanii erau la muncă, iar oamenii mergeau la serviciu"
  • ACCIDENTUL DE TRAMVAI. Cei trei vatmani au fost audiaţi
  • ACCIDENTUL DE TRAMVAI PE LINIA 41. S-a reluat traficul prin Pasajul Lujerului
  • Primăria Capitalei: Tramvaiele implicate în accident au fost modernizate

Ne puteți urmări și pe Google News