Motorul care schimbă regulile jocului

Motorul care schimbă regulile jocului

Ford lansează astăzi, la Craiova, producţia unităţii 1.0 Ecoboost, "benzinarul" ce trimite dieselul în desuetudine.

Uzina Ford din Craiova începe de astăzi să lucreze serios, odată cu intararea în producţia de serie a motorului 1.0 Ecoboost.

Urmează, la vară, monovolumul B-Max, unul dintre modelele care vor fi puse în mişcare şi cu ajutorul micului "benzinar" lansat deja în gama Focus.

Ford şi-a propus să asambleze 30.000 de motoare şi 60.000 de maşini la Craiova, până la finele anului. Obiectivul pentru 2013 este calibrat la peste 100.000 de autoturisme şi de două ori mai multe motoare (majoritatea urmând a fi trimise la alte fabrici Ford, pentru a echipa alte modele – C-Max şi, propabil, Fiesta).

Motorul (turbo, cu trei cilindri) 1.0 Ecoboost livrează, în funcţie de maparea electronică, 100 sau 125 CP. La fel de mult ca "benzinarul" normal aspirat de 1.600 de centimetri cubi căruia îi va lua, treptat, locul.

Ford nu este singurul producător care oferă un motor "liliputan" alimentat cu benzină. Fiat are o unitate în doi cilindri (TwinAir), care, la numai 875 de centimetri cubi, este capabilă să dezvolte 85 de cai-putere atunci când funcţionează în tandem cu o turbosuflantă mică.

Volkswagen produce un motor de 999 cmc, Kia – unul de 998 cmc, iar Toyota jonglează cu un propulsor de 997 cmc.

Ceea ce a îndrăznit până acum numai Ford a fost să monteze un "benzinar" de numai un litru, pe un model de dimensiuni compacte. Şi, odată cu asta, voit sau nu, să ştirbească din aura atotputernicului diesel.

Sfârşit de domnie?

Cifrele vorbesc de la sine. În comparaţie cu cele mai mici motoare turbodiesel existente în clasa compactă (atât pe Focus, cât şi pe principalele modele concurente: Volkswagen Golf, Renault Megane şi Opel Astra), 1.0 Ecoboost are un cosum oficial mai mare cu cel mult 0,7 l/100 km.

Diferenţa este atât de mică încât, la un preţ de achiziţie şi întreţinere (revizii, carburant) superior, versiunile cu motoare turbodiesel de putere similară ar putea foarte bine să dipară. Evident, acest lucru nu se va întâmpla – nu prea curând, în orice caz – din două motive. Prea mulţi români sunt încă fascinaţi de ronţăitul motorului "pe motorină", iar producătorii n-au de ce să se sfiască să taxeze în continuare această slăbiciune.

Micul gigant: 180 CP

Micul motor turbo Ecoboost de un litru, produs de Ford şi la Craiova, ar putea avea şi o versiunea ultra-performantă, de 180 de cai-putere. Nu e o glumă. Informaţia a fost dezvăluită de presa britanică, care l-a citat pe Gunnar Herrmann, directorul Ford care se ocupă de gama Focus.

Se pare că Ford testează deja Ecoboost-ul de 999 cmc şi 180 CP. Dacă, în prezent, micul motor este sprijinit de o turbină, pentru a produce 100 sau 125 CP, soluţia tehnică avută în vedere pentru varianta supersportivă ar miza şi pe serviciile unui compresor (care să lucreze în tandem cu turbosuflanta).

Interesant este faptul că Ford are deja în ofertă un Ecoboost mai mare, de 1.6 litri, care livrează fie 150, fie... 180 de cai-putere.

<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/Z5D4wBfDOcA?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiți și:

  • Renault va lansa primul său motor turbo cu trei cilindri
  • Și Opel va lansa un motor turbo cu trei cilindri

Ne puteți urmări și pe Google News