LOVITURĂ pentru firmele de deszăpezire: statul vrea să își ia propriile utilaje. DE UNDE are bani?

LOVITURĂ pentru firmele de deszăpezire: statul vrea să își ia propriile utilaje. DE UNDE are bani?

România și-ar putea cumpăra propriile utilaje de deszăpezire cu bani proveniți de la Uniunea Europeană, a declarat ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, citat de Agerpres.

Utilajele ar urma să fie cumpărate de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), finanțarea fiind asigurată în cea mai mare parte din fonduri europene.

”Au fost discuţii oficiale atât în DG Regio, cât şi la nivelul comisarului Hahn (comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn n.red), în care am explicat în detaliu necesitatea de a avea astfel de utilaje şi consecinţele benefice ale utilizării unor utilaje în regie proprie”, a spus Nazare. ”Experienţa ultimei ierni, dar şi experienţa din trecut, ne spun că sunt situaţii în care aceste rute, care fac parte din reţeaua europeană, în timpul iernii se blochează, mai ales al iernilor foarte grele ca cele din ultima vreme. Experţii de la Comisie au fost în principiu de acord cu finanţarea unui astfel de proiect”, a completat acesta.

Căile ferate și transportul fluvial, de asemenea pe listă

În afară de drumuri naționale și autostrăzi, în proiect ar urma să fie incluse de asemenea căile ferate și transportul fluvial.

Potrivit ministrului Transporturilor, în momentul de față se lucrează la nivelul CFR și CNADNR pentru scrierea cererii de finanțare și a analizei cost-beneficiu din care să rezulte că achiziția utilajelor de deszăpezire ar reprezenta un proiect viabil și finanțabil din fonduri europene. Până la începutul iernii ar trebui ca proiectul să fie scris, trimis la Bruxelles și să aibă loc și achizițiile publice.

Până în acest an, deszăpezirea drumurilor naționale și autostrăzilor s-a realizat cu utilajele firmelor ale căror servicii au fost contractate în acest sens. Ninsorile de la începutul acestui an și insuficiența utilajelor au tras însă un semnal de alarmă, determinând Guvernul să caute și alte variante.

Apartenența principalelor coridoare de transport din România la rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) ar putea aduce în viitor și alte avantaje, cum ar fi posibilitatea finanțării construcției unora dintre autostrăzi din fonduri europene în perioada de execuție bugetară multianuală 2014-2020.

Ne puteți urmări și pe Google News